Mer' NFL til England og måske endda et hold

Mr. Torp
Medlem siden: 18/04/2009

fre, 23/10/2009 - 17:56

LONDON -- NFL commissioner Roger Goodell says the league hopes to start playing multiple regular-season games in Britain in the next few years. He also says putting an NFL franchise in London is of "tremendous interest."

Goodell says "every indicator" shows the British market can support more games, but stopped short of giving a timeline for expanding the NFL's overseas presence.

Goodell spoke at a sports conference Friday, two days before the New England Patriots play the Tampa Bay Buccaneers at Wembley Stadium. It's the third year in a row the NFL is staging a regular-season game in London.

Goodell said if interest continues to grow, the NFL could have a franchise in London.

Hvad synes i om tanken om et muligt NFL Franchise med hovedsæde i London?

You owe me, I'm Strahan, I want every Quarterback

Ronny
Medlem siden: 16/01/2009

fre, 23/10/2009 - 17:58

Vil nok hellere se at de fik et hold i Tyskland, da jeg tror fan basen er størrere og det er lettere at tiltrække folk fra nabolandene.

SUPPORT-BREWERS
SUPPORT-BREWERS's billede
Medlem siden: 19/04/2009

lør, 24/10/2009 - 12:43

Jeg mener at have set engang i 2008 at NFL har forpligtet sig til at spille 2 oversøiske kampe hvert år frem til 2012 .På siden var der samtidig en afstemning om at spille en kamp ekstra i Europa, hvor Berlin var en mulighed

ret mig hvis jeg tager fejl

Det er min personlige holdning.

MANDEN
Medlem siden: 17/03/2009

lør, 14/11/2009 - 00:25

Det kunne da være et kæmpe skridt i den rigtige retning at få pro football til Europa/england.
Men jeg tror dog det er at skyde NOGET over mål og jeg har svært ved at forestille mig hvordan det bare skulle komme i NÆRHEDEN af NFL niveau da der jo hverken er high school eller college bold. Jeg tror trods alt stadig at dem der kommer så langt som at nå et NFL hold er tæt på skidt ud af moderen med en bold og en playbook i hånden. Selvom man kan spotte et talent hos en teenager eller hvor det er normalt at starte herhjemme/europa, så tror jeg det er for sent til at nå rigtig langt. MEn det kunne fanme da være fedt :-)

Svupper
Svupper's billede
Medlem siden: 10/02/2009

ons, 02/12/2009 - 13:24

[quote=MANDEN]Det kunne da være et kæmpe skridt i den rigtige retning at få pro football til Europa/england.
Men jeg tror dog det er at skyde NOGET over mål og jeg har svært ved at forestille mig hvordan det bare skulle komme i NÆRHEDEN af NFL niveau da der jo hverken er high school eller college bold. Jeg tror trods alt stadig at dem der kommer så langt som at nå et NFL hold er tæt på skidt ud af moderen med en bold og en playbook i hånden. Selvom man kan spotte et talent hos en teenager eller hvor det er normalt at starte herhjemme/europa, så tror jeg det er for sent til at nå rigtig langt. MEn det kunne fanme da være fedt :-)[/quote]

Det er sgu da f..... ligemeget om det ligger i Europa eller USA. Alle bliver jo draftet til NFL og det vil da også kun være amerikanere og måske en enkelt kicker/punter eller noget fra et andet land.

Er dog imod at have et NFL hold i Europa, da jeg anser NFL for at være en amerikansk liga og dermed er det lidt underligt at have et hold på et andet kontingent.

"Play-calling is the most overrated thing in football. Play execution is the most underrated thing in football."
Coach Marv Levy

nisim
nisim's billede
Medlem siden: 21/01/2009

lør, 14/11/2009 - 11:10

I mine øjne ville det være forfærdeligt. Football skal udvikles, men lad udviklingen ske i USA.
Den kultur der er i USA omkring football, ikke kun NFL også high-school og college er jeg lykkelig for at have oplevet. Denne kultur eller nærmere forståelsen for denne vil være fuldstændig mangelfuld, hvilket som helst sted i Europa. Jeg har hørt fra mange der var ovre og se NE/TB kampen og de sagde at stemningen på Wembley og hele det football "feel" var dårlig eller bare ikke tilstede. Kun en masse sprit-forvirrede soccer-spillende Brittere, hvis opgave var at sprede bølge-konceptet fra europæisk fodbold. IT WON'T WORK!
Afslutningsvis et måske irrelevant spørgsmål: Hvor mange ude-tilskuerer fra staterne tror I dukker op til en kamp i Europa? Omvendt, hvor mange europæisk fodbold fanatiske brittere tror I tager til staterne til en udekamp for at støtte deres nye NFL hold. (Hvis vi antager at London får et nyt NFL hold). IT WON'T WORK!
Jeg tror at måden for at få pro liga'er i Europa vil være at få football implamenteret i skolesystemerne ligesom vi ser i USA. Der kan jeg om ikke andet se lys for enden, og det ville sikkert blive en lang trættende kamp, men resultatet kunne gå hen og blive fantastisk.

Pittsburgh Steelers får det 7. Lombardi trofæ i år :)

/N. Simonsen

Mads
Mads's billede
Medlem siden: 16/01/2009

tir, 12/01/2010 - 16:50

[quote=nisim]Pittsburgh Steelers får det 7. Lombardi trofæ i år :)[/quote]

Den lader vi stå et øjeblik :D

nisim
nisim's billede
Medlem siden: 21/01/2009

ons, 13/01/2010 - 01:38

Haha.. Satans, nåede ikke at få den sidste linie slettet. :)

/N. Simonsen

Feighery
Medlem siden: 18/04/2010

fre, 07/05/2010 - 11:08

Jeg kan ikke se hvordan et europæisk by ville kunne opretholde økonomien til at have et NFL hold. Jeg mener simpelhten ikke at det ville være muligt i England, som allerede er store i fodbold, rugby og cricket. Men hvad ved jeg :)

I tilfældet af at det skete, ville det da næsten kun være naturligt at få spillere fra draften - Og sandsynligvis første picks, da London ville tanke for vildt :)

Jeg tror mere på modellen med at de stager kampe imellem U.S. hold i europæiske byer. Det ville på kort sigt styrke sporten i hele europa. Samtidig med at niveaet holdes højt. Og det må da også være den nemmeste og måske billigste måde at nyde en NFL kamp for en europæer.

Ligesom Nisim nævner så vil europæisk football aldrig nå samme niveau som U.S. så længe at football ikke spilles i skolesystemet. Det er jo en livstil i visse stater.

Men alt i alt håber jeg naturligvis på at sporten generelt kan løftes til et højere plan. Og de nævnte aktiviteter ville altid gavne i et eller andet omfang.

Christopher Feighery