NFL dommere i nye uniformer.

oNa-74
Medlem siden: 27/04/2009

tir, 27/10/2009 - 14:32

Hejsa.
Jeg har siddet og undret mig lidt over hvorfor i alverden dommerne i flere af årets første NFL kampe har troppet op i fesne sort/lyserøde uniformer.
Hvad i alverden er den af?
Når det så er sagt så jeg også en kamp hvor begge hold spillede med lyserøde/lilla handsker. Hvilket der så ud til at være meget fokus på. Jeg fangede bare aldrig hvorfor.
Hvad i alverden er den af?
Håber der er nogen der kan svare på de par spørgsmål, for det undrer mig lidt :-)
Når det så er sagt håber jeg ikk det smitter af på de danske dommere, for de lyserøde uniformer er bare alt alt for......erhmn ja.

bielefeldt
Medlem siden: 16/01/2009

tir, 27/10/2009 - 14:34

det er for kampen mod brystkraft

victory through domination

SonnesenTB
SonnesenTB's billede
Medlem siden: 21/01/2009

tir, 27/10/2009 - 15:31

Har dommerne været i lyserødt? er det ikke bare de orange trow back uniformer de har på?

I thrive on your hate!

bucsfan
Medlem siden: 07/09/2009

tir, 27/10/2009 - 15:34

AFC har 50 års jubilæum i år, så man ser i visse AFC-kamåe dommerne optræde i orange retrouniformer.

Derudover er er i oktober måned "Breast Cancer Awareness"-kampagne i USA, som også NFL støtter op omkring. Her bruges farven pink som symbol på støtte til kampen mod brystkræft, og mange dommere, spillere og trænere ifører sig lyserødt (eks. svedbånd, handsker, støvler, kasketter o.l.). Man ser også lyserøde goalposts, logoer m.m.

Tarkenton
Medlem siden: 07/03/2009

ons, 28/10/2009 - 14:24

[quote=bucsfan]AFC har 50 års jubilæum i år, så man ser i visse AFC-kamåe dommerne optræde i orange retrouniformer.quote]

En lille rettelse: Det er AFL, der har jubilæum. En konkurrerende liga, der blev stiftet i 1959 og blev slået sammen med NFL i 1970. Throwback-uniformerne er de, som de gamle AFL hold
spillede i. Men det hele handler jo i sidste ende bare om at sælge lidt flere trøjer...

oNa-74
Medlem siden: 27/04/2009

ons, 28/10/2009 - 01:46

Ahh.. Så blev jeg så meget klogere, tak for det :-)
At jeg så ikke lige kan følge ideen i det, ja det er så en anden side. Hvad blir det næste. Højhælede sko til alle linebackere pga de gerne vil støtte green peace? :-S

Mr. Torp
Medlem siden: 18/04/2009

ons, 28/10/2009 - 14:56

Nu er det jo så sådan, at NFL støtter Breast Cancer Awareness Month, ligesom rigtig mange andre, da det er noget, regeringen (demokrater som republikanere) har valgt at dedikere Oktober til - ligesom Februar er Black History Month. Lyserød har altid været den repræsentative farve for kampen mod brystkræft. At NFL vælger at støtte op om denne kamp, med det enorme mass appeal de har, er jo fantastisk!

Greenpeace er en NGO (non-governmental organisation), men stadig en politisk gruppe, hvis NFL gik ud og støttede op omkring dem, ville være en politisk manifestation fra Roger Goodell. NFL er ikke en politisk gruppe og bør derfor ikke støtte op omkring en politisk sag. Derudover har højhælede sko jo intet med Greenpeace at gøre...

You owe me, I'm Strahan, I want every Quarterback

Piv Piv
Medlem siden: 18/09/2009

ons, 28/10/2009 - 16:49

NFL er et firma og NFL´s fornemste opgave er at tjene penge til NFL. Og hvis man kan få ekstra goodwill (=reklamepenge) på at støtte noget som politisk og moralsk set er harmløst, ja så gør man det.

Misforstå mig ikke. Jeg støtter i den grad brysterne!

Det skal være seriøst sjovt.

Mr. Torp
Medlem siden: 18/04/2009

tor, 29/10/2009 - 16:50

[quote=Piv Piv]NFL er et firma og NFL´s fornemste opgave er at tjene penge til NFL. Og hvis man kan få ekstra goodwill (=reklamepenge) på at støtte noget som politisk og moralsk set er harmløst, ja så gør man det.

Misforstå mig ikke. Jeg støtter i den grad brysterne![/quote]

Jeg tror nu nok NFLPA ville sætte sig imod

You owe me, I'm Strahan, I want every Quarterback