nye bolde

munchow89
munchow89's billede
Medlem siden: 25/01/2009

man, 21/12/2009 - 13:15

hej alle sammen. Jeg ville lige høre om der overhovede er nogle spillere, eller træner der gider have lavet boldene, om til u13 størrelse i u16 national ligaen?

TOWERS!!!

SUPPORT-BREWERS
SUPPORT-BREWERS's billede
Medlem siden: 19/04/2009

man, 21/12/2009 - 15:08

[quote=munchow89]hej alle sammen. Jeg ville lige høre om der overhovede er nogle spillere, eller træner der gider have lavet boldene, om til u13 størrelse i u16 national ligaen?[/quote]

http://www.wilson.com/wilson/football/all_balls.jsp?CONTENT%3C%3Ecnt_id=...

The Wilson TDY Football is the top of the line leather game ball designed for the highest level of competitive play, for the youth/junior high player (ages 12-14). The TDY is used as the game ball of more intermediate youth leagues and junior high leagues than any other football. The smaller pattern fits smaller hands and allows younger players the opportunity to perfect ball handling and passing skills.

munchow89 prøv at se mit indlæg :Turneringskatalog

Det er min personlige holdning.

LIIT
Medlem siden: 11/09/2009

man, 21/12/2009 - 15:38

[quote=munchow89]hej alle sammen. Jeg ville lige høre om der overhovede er nogle spillere, eller træner der gider have lavet boldene, om til u13 størrelse i u16 national ligaen?[/quote]

Hold nu op med at blande U13-bolde ind i det...

---
Kasper Kristoffersen

Dusty
Dusty's billede
Medlem siden: 15/01/2009

man, 21/12/2009 - 19:06

Munchow89, der er IKKE nogen der foreslår at U16 hold skal spille med U13-bolde.

Der er tale om tre forskellige bolde:
U13 - Junior size bolde
U16 - Youth size bolde
U19 og senior - NCAA godkendte bolde

Indtil nu har spillere der er rykket op fra U13 til U16 skifte til en Senior bold som er væsentligt større end hvad de var vandt til. Youth size bolde, er størrelsen midt imellem, og bliver brugt i U16-regi over resten af Europa og i High School i USA, så det er sådan set bare os der er bagude.. Og som det er nævnt i den anden tråd om Turneringskataloget vil det også være denne størrelse der bliver brugt ved internationale kampe og stævner.

Aalborg 89ers, #24

SUPPORT-BREWERS
SUPPORT-BREWERS's billede
Medlem siden: 19/04/2009

man, 21/12/2009 - 23:36

Så ser det mærkelig ud at verdens største bold producent siger 12-14 år,de må da vide hvad de snakker om.Men jeg kan jo tage fejl
http://www.wilson.com/wilson/football/all_balls.jsp?CONTENT%3C%3Ecnt_id=

Det er min personlige holdning.

claus
Medlem siden: 24/01/2009

tir, 22/12/2009 - 00:12

Flot formulering, lidt ligesom spørgsmålet "Er du holdt op med at slå din kone"

Hvis man spørger på den rigtige måde får man det svar man ønsker.

Claus Christiansen
EX, Sønderborg Patriots, Århus Tigers, Cork Admirals, Hjørring Rhions

Dusty
Dusty's billede

tir, 22/12/2009 - 00:23

@Support-Brewers

Hvis du eksempelvis ser på GST boldene på det link du selv har sat ind, så kan du se at TDJ bolden, som vi pt. bruger som U13 game ball i DK, anbefales til 9-12 årige. dernæst kommer så TDY bolden, som Wilson ganske rigtigt anbefaler til 12-14 årige, men som du også kan se i samme beskrivelse er den NFHS approved (National Federation of State High School Associations), og dermed standard størrelse i High School.
Derfor er den i turneringskataloget nævnte bold til U16 IKKE det samme som den nuværende U13-bold, men ligger istedet størrelsesmæssigt midt imellem U13-bolden og NCAA-bolden som U19 og senior spiller med.

Aalborg 89ers, #24

veandersen
Medlem siden: 18/01/2009

tir, 22/12/2009 - 09:46

Grunden til at mange forveksler boldene er fordi flere u13 hold er kommet til at bruge TDY bolde hvor de skulle have brugt TDJ.
Jeg kunne så godt tænke mig at vide om der er nogen der har haft problemer med at spille med den store bold. Vi har nemlig aldrig selv set det som et problem, så derfor kom ændringen også lidt som en overraskelse for mig. Jeg ved, som jeg har nævnt tidligere, ikke hvad jeg skal synes om det, men jeg synes det kunne være sjovt at se om der faktisk er nogen der har problemer med at spille pga boldstørrelsen.

Coach Weber
Medlem siden: 17/01/2009

tir, 22/12/2009 - 19:29

Ja, vi har haft problemer, både med centere som skulle snappe, og ikke kunne håndtere bolden korrekt. Og et par QBs, som sidearmer, fordi de ikke kan holde bolden ordentligt..

Dusty
Dusty's billede

tir, 22/12/2009 - 21:26

Jeg har dømt et par U16 kampe og set et par andre, og selv om det ikke har været U16 JNL, så kan jeg ikke forestille mig at de problemer jeg har lagt mærke til er forskellig fra række til række, da knægtene jo er samme størrelse.

Som Coach Weber skriver, så er det både centere som har problemer med at snappe og QBs som har svært ved at holde på bolden og derfor både sidearmer eller ihvertfald kaster med et release point omkring skulderhøjde. Og når vejret bliver dårligt kan det være endnu værre. Jeg har set flere U16 QBs som nærmest støder bolden afsted, hvor det er tydeligt at de simpelthen ikke kan holde korrekt på bolden.

Jeg kan dog sagtens se at en WR og til dels heller ikke en RB vil have så store problemer.. Og ihvertfald så påvirker det ikke deres teknik i samme grad.

Aalborg 89ers, #24

Sadiq
Sadiq's billede
Medlem siden: 11/10/2009

ons, 23/12/2009 - 00:41

Jeg syntes ikke det gør den store forskel, jeg kan se at det ville være klogest at benytte en TDY bold når det også er den man kommer til at spille med i internationale kampe, og hvis der er nogle hold der føler de ikke kan spille med de store bold kan vi for min skyld godt spille med en bold de er mindre.

Are you fast?
Then look at me!