tor, 28/01/2010 - 14:09
Hej Usfootball
I den fine artikel efterspørger i bla. materiale til artiklerne.
Fratager i rettigheder til indsendt materiale_
Hvordan ligger det med det_
Hej Usfootball
I den fine artikel efterspørger i bla. materiale til artiklerne.
Fratager i rettigheder til indsendt materiale_
Hvordan ligger det med det_
Det var artiklen Usfootball 2010.
Det vil sige at alt materiale der bliver sendt ind til Usfootball får automatisk tildelt rettighederne til materialet, og oven i hatten er det ulønnet arbejde i eftersøger.
Så vil jeg helst undlade at indsende materiale.
Men tak for svaret.
PS. Findes der en beskrivelse af rettigheds-overdragelses betingelserne på usfootball?
Spændende.
Der står ingen steder på sitet at rettighederne overgår til USFootball.dk, så rettighederne må stadig ligge hos forfatteren/fotografen.
Som jeg har forstået det (ret mig hvis jeg tager fejl), så bliver man ansat som frivillig skribent for Usfootball. Usfootball har så som arbejdsgiver rettighederne til det materiale man laver. Sådan er de danske regler. Men når man vælger at skrive for Usfootball, burde det jo ikke være noget problem at de har rettighederne til materialet. Da man jo har skrevet det til Usfootball. Ønsker man at bruge det man har skrevet andre steder, kan man jo altid indgå en aftale med Usfootball om dette.
Usfootball har dog ikke automatisk rettighederne til de andre nyheder/artikler/billeder personer eller klubber vælger at ligge på Usfootball. For at Usfootball skal opnå rettighederne for disse, skal der først indgåes en aftale, altså laves en kontrak mellem de 2 parter.
Ansat som frivillig? Ubehagelig situation :)
forstod spørgsmålet som - at tredjepart måtte bruge materiale på USfootball? Svaret var derfor at USfootball forbeholder sig rettigheden og materiale må derfor ikke kopieres uden accept. (se nederst på siden)... men:
Artikler eller billeder som er leveret af en klub/skribent er klubbens eller skribentens egen rettighed og leveret på USfootball efter aftale.
Det vil aldrig blive et problem mellem USfootball, skribenter og klubber. USfootball eksistere for sporten, ikke pga. sporten.
USfootball søger folk som ønsker at hjælpe sporten. USfootball er en ikke-kommerciel non-profit og frivilligt arbejdende organisation.
[quote=Administrator]
USfootball søger folk som ønsker at hjælpe sporten. USfootball er en ikke-kommerciel non-profit og frivilligt arbejdende organisation.[/quote]
Ja ejet af Outlet eller tager jeg fejl?
(ikke at jeg finder noget galt i det Usfootball laver eller på anden måde mener at det er forkert)
tor, 28/01/2010 - 23:07
Hej
Hvilken artikel henviser du til?
send evt. mail til anders@usfootball.dk
NB. Alle rettigheder forbeholdes USfootball.dk