ons, 10/02/2010 - 14:05
Bliver der oprettet et 2.Division Forum?
[quote=Rookie]Bliver der endegyldigt oprettet en 2. division?[/quote]
Ja !
Hold: Avedøre Monarchs, Frederikssund Oaks, Middelfart Stingers, Herning Hawks samt Ringkøbing Eagles.
[quote=Redskin][quote=Rookie]Bliver der endegyldigt oprettet en 2. division?[/quote]
Ja !
Hold: Avedøre Monarchs, Frederikssund Oaks, Middelfart Stingers, Herning Hawks samt Ringkøbing Eagles.[/quote]
Der bliver da godt nok nogle gode rejsedage for alle hold :)
Katrine Reher Lund #66 - USG Cougars
--------------------
Jeg skriver ALTID på egne vegne.
Må sku indrømme at jeg finder det en smule skuffende at se en 1. div. Playoffs deltager fra sidste år i 2. div.
Men der kan jo være mange faktorer jeg ikke har indsigt i. Er der problemer i Frederikssund?
Men omvendt fedt at se Eagles komme op og lege, efter de rygter jeg de sidste par sæsoner har hørt om at de var på randen af lukning. Men det kan jo også sagtens have været tomme rygter
[quote=Daniel Lassen]Må sku indrømme at jeg finder det en smule skuffende at se en 1. div. Playoffs deltager fra sidste år i 2. div.
Men der kan jo være mange faktorer jeg ikke har indsigt i. Er der problemer i Frederikssund?
[/quote]
Den overordnede årsag til at Frederikssund spiller 2.divison i år er, at vi i år stiller op med et U-19 JNL hold. Seniorholdet i Oaks har gennem flere år i stort omfang bestået af U-19 spillere, som modtog dispensation fra DAFF, og derved var i stand til at spille senior som 16-årige. I år er vi i den situation, at vores store 93'er årgang er rykket op fra U-16, og på den baggrund har vi rigeligt spillere til et U-19 hold. Vi har derfor valgt i Oaks at lade vores nuværende U-19 spillere, der tidligere har spillet senior 1.divison, spille U-19. Når man rykker disse U-19 spillere ned fra senior holdet, står vi kun tilbage med mellem 15 og 16 ægte senior spillere. Derfor er der blevet truffet et valg om at spille 2.division i år.
Jake - Amager Demons
[quote=Oaks33][quote=Daniel Lassen]Må sku indrømme at jeg finder det en smule skuffende at se en 1. div. Playoffs deltager fra sidste år i 2. div.
[/quote]
Den overordnede årsag til at Frederikssund spiller 2.divison i år er, at vi i år stiller op med et U-19 JNL hold. Seniorholdet i Oaks har gennem flere år i stort omfang bestået af U-19 spillere, som modtog dispensation fra DAFF, og derved var i stand til at spille senior som 16-årige. I år er vi i den situation, at vores store 93'er årgang er rykket op fra U-16, og på den baggrund har vi rigeligt spillere til et U-19 hold. Vi har derfor valgt i Oaks at lade vores nuværende U-19 spillere, der tidligere har spillet senior 1.divison, spille U-19. Når man rykker disse U-19 spillere ned fra senior holdet, står vi kun tilbage med mellem 15 og 16 ægte senior spillere. Derfor er der blevet truffet et valg om at spille 2.division i år.[/quote]
Det er da umådeligt sløjt at give op på forhånd. Hav da lidt tiltro til at jeres gode arbejde med organisationen og ungdomsarbejdet vil bære frugt og bliv og kæmp i den division i hører til i.
Kings stillede op til kamp i 1. div. i 2008 (eller var det 2007?) med helt ned til 12 mand. Det er sku 12 spillere med nosser.
[quote=Funk][quote=Oaks33][quote=Daniel Lassen]Må sku indrømme at jeg finder det en smule skuffende at se en 1. div. Playoffs deltager fra sidste år i 2. div.
[/quote]
Den overordnede årsag til at Frederikssund spiller 2.divison i år er, at vi i år stiller op med et U-19 JNL hold. Seniorholdet i Oaks har gennem flere år i stort omfang bestået af U-19 spillere, som modtog dispensation fra DAFF, og derved var i stand til at spille senior som 16-årige. I år er vi i den situation, at vores store 93'er årgang er rykket op fra U-16, og på den baggrund har vi rigeligt spillere til et U-19 hold. Vi har derfor valgt i Oaks at lade vores nuværende U-19 spillere, der tidligere har spillet senior 1.divison, spille U-19. Når man rykker disse U-19 spillere ned fra senior holdet, står vi kun tilbage med mellem 15 og 16 ægte senior spillere. Derfor er der blevet truffet et valg om at spille 2.division i år.[/quote]
Det er da umådeligt sløjt at give op på forhånd. Hav da lidt tiltro til at jeres gode arbejde med organisationen og ungdomsarbejdet vil bære frugt og bliv og kæmp i den division i hører til i.
Kings stillede op til kamp i 1. div. i 2008 (eller var det 2007?) med helt ned til 12 mand. Det er sku 12 spillere med nosser.[/quote]
Jeg synes da det er en moden beslutning af Oaks. Der er ingen grund til at starte en sæson i en hård 1. division, hvis man på forhånd er overbevist om, at det vil ende med aflysninger. Det vil uden tvivl gå ud over både Oaks og resten af holdene i 1. division.
Den primære grund til beslutningen, som jeg har forstået det, har dog ikke så meget med seniorholdet at gøre, men nærmere et ønske om at stille bedre vilkår for klubbens U19 spillere, der nu kan konkurrere mod jævnaldrene spillere på et højere niveau, fremfor at spæde seniorholdet op med numre.
På sigt er jeg overbevist om, at det er det helt rigtige skridt for Oaks, og der er vist større chance for at genskabe et holdbart fundament på denne måde, fremfor at fortsætte som hidtil.
Det var iøvrigt i 2007 at Kings spillede i 1. division med 12 mand og 24 nosser. Men de 24 guld/røde nosser dingler nu rundt blandt lige så mange sølv/sorte nosser. Så en ubetinget succes kan det vist ikke kaldes.
Så hvis Oaks er glade for deres grønne nosser, så har jeg al mulig respekt for det.
Jacob Udengaard, WR #20, Amager Demons
2005: 2nd Division Champions
2010: 1st Division Champions
[quote=Ulvehaar][quote=Funk][quote=Oaks33][quote=Daniel Lassen]Må sku indrømme at jeg finder det en smule skuffende at se en 1. div. Playoffs deltager fra sidste år i 2. div.
[/quote]
Kings stillede op til kamp i 1. div. i 2008 (eller var det 2007?) med helt ned til 12 mand. Det er sku 12 spillere med nosser.[/quote]
Jeg synes da det er en moden beslutning af Oaks. Der er ingen grund til at starte en sæson i en hård 1. division, hvis man på forhånd er overbevist om, at det vil ende med aflysninger. Det vil uden tvivl gå ud over både Oaks og resten af holdene i 1. division.
Den primære grund til beslutningen, som jeg har forstået det, har dog ikke så meget med seniorholdet at gøre, men nærmere et ønske om at stille bedre vilkår for klubbens U19 spillere, der nu kan konkurrere mod jævnaldrene spillere på et højere niveau, fremfor at spæde seniorholdet op med numre.
På sigt er jeg overbevist om, at det er det helt rigtige skridt for Oaks, og der er vist større chance for at genskabe et holdbart fundament på denne måde, fremfor at fortsætte som hidtil.
Det var iøvrigt i 2007 at Kings spillede i 1. division med 12 mand og 24 nosser. Men de 24 guld/røde nosser dingler nu rundt blandt lige så mange sølv/sorte nosser. Så en ubetinget succes kan det vist ikke kaldes.
Så hvis Oaks er glade for deres grønne nosser, så har jeg al mulig respekt for det.[/quote]
Kings nåede vist at spille en sæson i NL inden sammenlægningen, efter de var et dyk i 1. div. Jeg mener bare hvis man tror på man har mandskab til 11 mands i 2. div har man også mandskab til 11 mands i 1. div. det er et spørgsmål om indstilling. Man har ikke lyst til at risikere og tror ikke på man kan bære at tabe. Jeg mener det er samme indstilling der gav Stars sammenlægningen, bare i den anden ende, ingen af de to hold havde lyst til ikke at spille med om guldet. Trist at se to gamle stolte klubber blive til en, ihvertfald på senior niveau.
Men nok om det, jeg håber du har ret og Oaks kommer igen. Det virker som de har en god organisation. Og enig, en bedre, nu hvor de satser på deres u19 hold.
Synes bare ikke det er ens betydende med at de behøver at give op i 1. div.
Det er noget af et spring Eagles tager. Fra 7-mands til 11-mands. Cool.
Men det bliver sgu svært!
Ville SGD ikke også stille op i 2.division?
Cougars #74
ons, 10/02/2010 - 19:44
Bliver der endegyldigt oprettet en 2. division?