Skal man straffe en klub for at have junior hold?

mr_sack
Medlem siden: 17/01/2009

fre, 26/03/2010 - 09:35

Hvordan kan det være at , alle de klubber der har 2 senior hold ikke skal dømme kampe flere kampe. ?
og JNL er ikke selvdømmere, eller hvorfor ikke lade de klubber der har 2 hold gøre det hvis de har så mange seniore?

Dvs hvis du har et junior-hold der ikke er i NL så skal man straffes ?

Wolf
Wolf's billede
Medlem siden: 07/05/2009

fre, 26/03/2010 - 09:42

[quote=mr_sack]Hvordan kan det være at , alle de klubber der har 2 senior hold ikke skal dømme kampe flere kampe. ?
og JNL er ikke selvdømmere, eller hvorfor ikke lade de klubber der har 2 hold gøre det hvis de har så mange seniore?

Dvs hvis du har et junior-hold der ikke er i NL så skal man straffes ?[/quote]
Snak om straf. Vi skal dømme 9 kampe, på trods af at vi kun har 1 hold(senior). Det er første år vi skal dømme kampe, så det har ikke været muligt at få dommerkurserne passet ind i alle dem der gerne ville/vil være dommere, og pt. er vi kun 5 i klubben der har dommerlicens. Vi arbejder hårdt på at få nogen flere med licens, men når netdommertesten ikke er på plads, så kan vi desværre ikke øge antallet.

Cougars #74

mr_sack

fre, 26/03/2010 - 11:07

hehe vi ved slet ikke hvem der må dømme for vores hold ,og ingen er blevet indkaldt til vedligeholdelses kurser.
Tror det er på tide man giver flere resourser til dommerudvalget.

Wolf
Wolf's billede

fre, 26/03/2010 - 11:25

[quote=mr_sack]hehe vi ved slet ikke hvem der må dømme for vores hold ,og ingen er blevet indkaldt til vedligeholdelses kurser.
Tror det er på tide man giver flere resourser til dommerudvalget.[/quote]
Man bliver ikke indkaldt til kurser. Det er ens egen pligt at melde sig til. Jeg kan ikke lige huske reglerne helt, men jeg mener at man som minimum skal have taget et kursus hver andet år.

Cougars #74

mr_sack

fre, 26/03/2010 - 11:38

Jeg fik at vide på dommerkurset at vi ville få en invitation til det..
Men det giver stadig ingen mening at fordi er NL hold kun skal dømme 8/10 kampe mens andre skal dømme 30 ?

LIIT
Medlem siden: 11/09/2009

fre, 26/03/2010 - 12:50

[quote=mr_sack]Jeg fik at vide på dommerkurset at vi ville få en invitation til det..
Men det giver stadig ingen mening at fordi er NL hold kun skal dømme 8/10 kampe mens andre skal dømme 30 ?[/quote]

Kan nu ikke se nogen hold som er blevet sat på mere end 10 kampe ?

Nu regner du vel ikke selvdømmere med - der er der jo ikke nogen som bliver sat til at dømme - der skal holdene bare selv have 2 dommere med hver (i modsætning til at skulle stille med 5 dommere til en kamp hvor ens eget hold ikke deltager...)

---
Kasper Kristoffersen

Jepsen
Medlem siden: 20/01/2009

fre, 26/03/2010 - 12:44

"Straffen" opstår ved en samtidig besparelse på dommerudgifter til dommere fra andre klubber.
Ved at dømme så mange selvdømmere slipper foreningen for store dommerudgifter.
JNL betaler 11 tkr for dommere. Med 2 hold sparer vi så 22 tkr, det er vi glade for.

Selvom der ved NL ikke er oplyst dommerudgifter, vil jeg gå ud fra at der er i tilmeldingsgebyret på 35 tkr er sat penge af til NL dommercrews.

Vi står i samme situation som jer i Odense, vi har 20 selvdømmere plus det løse, men vi har heldigvis 10 dommere ca. (Uden at kende antallet med sikkerhed) og de skal have ros for at løse opgaven så vi kan bruge pengene på noget andet.

Wolf
Wolf's billede

fre, 26/03/2010 - 13:15

Jeg tror jeg misforstod det med straf. Mht penge, så var det ikke det mit gik på. Men der i mod at vi skal dømme 9 kampe, selvom vi kun har 1 hold. I mens fx STARS(inkl. Kings & Monarchs) som tilsammen har 3 seniorhold, også skal dømme 9 kampe tilsammen.

Cougars #74

janln58

lør, 27/03/2010 - 07:55

Ja der må være nogen der slipper billigt.... Vi skal dømme 10 kampe + 20 selvdømmerer, det samme som det antal kampe vi deltager i. Det lyder måske meget retfærdigt, men da der er 2 hold der spiller og kun et hold der dømmer (hvis man ser bort fra selvdømmer) må der da være et overskud, hvis alle dømmer samme antal som de deltager i. Så hvem er det der slipper?

Før har det været ny opstartede hold eller lign. men dem er der da ikke ret mange af mere!

MHT selvdømmere kan man selvfølgelig sige at det kun er 2 dommere, men med vedtagelsen om at det skal være folk med dommerlicens ( hvilket måske er fint nok )er det stadigvæk et pres på de dommere der er i de forskellige klubber. Selvom vi er en gammel klub, har vi altså stadig kun et minimum af medlemmer og dermed dommere.

Blom
Medlem siden: 10/02/2009

søn, 28/03/2010 - 19:40

Enig. Vi skal dømme 9 kampe + selvdømmer, mens vi selv kun skal spille 8. Kigger man på planen, er der nogle klubber som slipper let. Der er flere jyske og fynske LR klubber, som kun skal dømme 1 til 3 kampe, hvilket jeg ikke mener er helt fair. Min holdning er, at DAFF burde kigge planen igennem igen, så antallet af kampe vil blive mere ligeligt fordelt. I den perfekte verden burde man jo dømme halvdelen af det antal kampe, som man selv skal spille i løbet af en ! (Ikke medregnet selvdømmere)

Martin Blom
Middelfart Stingers

Wolf
Wolf's billede

søn, 28/03/2010 - 21:46

Jeg har ikke noget imod at vi skal dømme lidt mere end halvdelen af de kampe vi selv skal spille.
Sidste år dømte vi ikke nogen. Vi har generelt kun fået dommertjanser hos naboklubberne, så vi skal ikke så langt. Men på sigt, synes jeg ikke det er retfærdigt.

Cougars #74