Antal Rækker

Pepsi
Pepsi's billede
Medlem siden: 23/02/2009

lør, 22/05/2010 - 06:40

Ved ikke kun om det er mig men er der ikke en række for meget i senior til næste år for når NL bliver til 10 hold er der jo ikke mere end 4 hold tilbage i 1 Div, så burde den ikke slå den sammen med 2 Div. så den række kommer op på ca 10 hold og så med to conference, for som det ser ud kan de gamle LR hold jo godt følge med på det plan, for ind til vidre har de to stærkeste oprykker da slået de gamle 1 div hold så jeg syntes det ser ud til at der ikke er så meget foreskel andet end det er 11 mands.

Here comes the pain train
LB 56 Randers Thornder

Wolf
Wolf's billede
Medlem siden: 07/05/2009

lør, 22/05/2010 - 08:07

DIF giver bedre tilskud hvis der er mindst 10 hold i en række. Så jeg har også lidt svært ved at se hvordan der både skal være en 1. division og 2. division næste år, medmindre at en stor del af landsrækkeholdene tager springet til 11-mands. Vi er så langt i vores planlægning at vi har søgt dispensation fra ungdomshold-kravet til 11-mands hold.

@Pepsi
Jeg har også på fornemmelsen at I(Thornder) vil spille 11-mands næste år. Men det giver alligevel kun de 19 nuværende 11-mands hold også måske en 3-4 mere.

10 af holdene spiller NL, så der er nok kun hold til en 1. division. Eventuelt delt op i øst og vest.

Cougars #74

Deeptee
Medlem siden: 06/12/2009

lør, 22/05/2010 - 10:37

@Pepsi: Hvor mange senior-rækker er der da næste år...?

Pepsi
Pepsi's billede

lør, 22/05/2010 - 11:31

Hvis det passer med det der er lagt op til i dette års turneringskatalog så bliver det lige som i år med NL, 1 Div, 2 Div og LR, så jeg syntes det ville være godt med følgende opdeling.

NL med 5 hold i hver conference så 10 hold ialt, lige som planlagt.
Så i 1 div at der kom ca 10-12 hold så der kunne være en øst og vest conference, for at holde tiden og udgifterne i et fornuftig niveau.
LR ville der så være mellem 12-15 hold i to til tre conference

LB 56 Randers Thornder

Deeptee

lør, 22/05/2010 - 12:10

Mener du så, at disse 10-12 hold i 1. Div. næste år alle vil spille med målsætningen om at rykke op i NL..?

Pepsi
Pepsi's billede

lør, 22/05/2010 - 12:19

Ja på en måde hvis man er god nok til at vinde 1 Div må det vel være det næste mål at komme der op og slås med de store drenge, men syntes det skal være op til klubben om man ville og ikke kun daff der siger det.

LB 56 Randers Thornder

Deeptee

lør, 22/05/2010 - 12:38

Så hvis en klub vinder 1 div. så er det stadig op til klubben om man vil rykke i NL - for det er ikke noget DAFF skal bestemme...?

Jeg troede det var derfor klubberne bestemte, at der skulle oprettes en 2. div. Så de klubber der ville spille "rigtig" (11 mands) fodbold - no offense, LR klubber - havde en række at konkurrere i, mod ligestillede klubber, men uden "risikoen" for at skulle rykke op.

En 2. div. for klubber, der er på vej opad, men hvor organisation og økonomi bagved stadig har plads til forbedringer og hvor man ikke har lyst eller trup til at møde Demons eller Tigers med 40 mand på rosteren.

Personligt ser jeg mere 1. div. som en egentlig "kval-række" til NL. Tilmelder man sig denne kvalrække, så rykker man op, hvis man er kvalificeret. Vil man ikke det, så har man valgt den forkerte række fra starten. Jeg kan ikke se at en kvalificeret klub har et valg - med mindre man vil sætte udviklingen i stå.

Men det kræver naturligvis, at man i klubben er 100% afstemt omkring målsætning, inden man tilmelder sig turneringen....

Madslyhneprimetime
Madslyhneprimetime's billede

lør, 22/05/2010 - 22:06

Problemet er jo bare lidt at et hold som Monarchs, sandsynligvis godt kunne spille med om oprykning til NL, hvis vi antog at de kom i 1. div. Så kan de vel i princippet ikke ryge op da Stars allerede ligger i NL?

Kan godt se ideen, men tror desværre vi skal regne med en meget tyndt besat 1. division næste år, hvis dette holder stik.

De kalder mig Prime Junior

tvede-rasmussen
tvede-rasmussen's billede
Medlem siden: 04/05/2009

lør, 22/05/2010 - 22:53

@Lyhne
Kunne man så ikke gøre som i mange andre sportsgrene, at nogen hold ikke kan rykke op pga højere rangerede hold i samme klub. Lad monarchs og alle de andre andenhold rykke op i 1. div, hvis de har lyst. de kan bare ikke komme i nl. Hvis nl skulle rykke ned, så må andetholdet også ned fra 1.div.

Madslyhneprimetime
Madslyhneprimetime's billede

søn, 23/05/2010 - 00:29

Tvede.

Det helt rigtig tanken har også været der.

Jeg tror bare desværre ikke det er så nemt, som det lyder, altså ikke fordi at jeg på nogen måde ved noget om det her, jeg smider bare en tanke ud.

De kalder mig Prime Junior

SUPPORT-BREWERS
SUPPORT-BREWERS's billede
Medlem siden: 19/04/2009

søn, 23/05/2010 - 02:04

Og så er de generele krav fra DAFF
§ 6 GENRELLE DELTAGELSESKRAV

Stk. 1 Klubber som har to hold tilmeldt samme aldersgruppe kan kun have et hold i hver
række.

Stk. 2 Konsekvensen for ikke at gennemføre en sæson medfører nedrykning til den underligge

Stk. 3 Definitionen på en ikke korrekt gennemført sæson er en sæson hvor pågældende hold h
ikke afviklet kamp, en ukorrekt afsluttet kamp. Eller ikke har levet op til de krav der gø
pågældende række.

Stk. 4 Et hold der er udeblevet fra kamp eller har deltaget i en ikke korrekt afsluttet kamp, og
en disciplinær dom for dette, vil ikke kunne deltage i slutspil eller oprykningskampe.

Det har DAFF vist ikke haft helt styr på, når man ser tilbage på 2009

Det er min personlige holdning.