Monarchs vs Eagles

Redskin
Medlem siden: 17/01/2009

lør, 29/05/2010 - 21:29

Kort før 2. quarter var slut, havde Monarchs lukket kampen på mercy rule; 54 - 0 !

admiral-88
Medlem siden: 22/04/2009

søn, 30/05/2010 - 00:14

Sådan som jeg husker det, må man da ikke fløjte en kamp af på mercy før der er scoret minimum 1 gang i 2. halvej

RB-Thunder
RB-Thunder's billede
Medlem siden: 13/02/2009

søn, 30/05/2010 - 08:15

Vi har også afsluttet en kamp i 2. quarter, det var ingen problem ifølge dommerne :)

Men hvis man ikke kan afslutte den i 1. og 2. quarter, er der måske mulighed for at forbedre ens målscore i de kommende kampe. Så står man stærkere i kampen om slutspillet såfremt man skulle ligge a point og have ens målscore :)

# 47 RB/WR/CB

Strong people are harder to kill than weak people and more useful in general....

eagle-73
Medlem siden: 26/01/2009

søn, 30/05/2010 - 08:22

det havde dommerne nok glemt....
Og vi fra eagles gad heller ikke mere, vi kom med 18 spillere og stod med 12 semi friske folk til sidst :(
Vi fik en del skader pga at block med hjelm i ryggen, hjelm mod hjelm og så var dommerne lidt for langsomme til at fløjte spillet dødt, så nogle gange nåede der at komme 8 mand over og tackle vores spiller, som fik en del unødvendige klø på den konto, inden de fløjtede spillet død :( mener som spiller/dommer at når forward progress er stoppet, så fløjt så man kan høre det og ikke vente 4-5 sek. med at fløjte, så mere end 3 spillere kan nå at smadre ind i folk.
Tror nogle af monarchs drenge var lidt for meget oppe og køre på adrenalin for de kom gerne med hjelm først i nogle tilfælde, og det var squ ikke det fedeste for vores helt nye drenge at blive smadret lige i bøtten når der står 41-0 for at en monarch spiller kan stå og prale med sine hvide striber på hans hjelm fra vores facemask :(
det var så mit sure/negative opstød.
på den anden side var der god sportmanship både før, under og efter kampen og det er skide dejligt, og vi fik hjælp til en af vores skadede spiller under kampen, tusind tak for det monarchs :)
og håber vi kommer til at mødes en anden gang på banen ;)

vi havde trods alt en fed tur i vores pink pussy wagon og turen hjem var meget våd ;)

#73 eagles

TBJ99
Medlem siden: 26/01/2009

søn, 30/05/2010 - 09:01

Mercy-rule er ikke tidsbestemt, det er udelukkende for at det hold som er ved at få klø ikke bliver ydmyget mere end højst nødvendigt og ikke får flere skader end højst nødvendigt, deraf begrebet "medlidenheds-regel"

Jeg vil ikke kommentere meget på kommentarer om at Monarchs spillere skulle have spillet unfair, kun minde folk om begrebet "Gangtackle", som betyder mere end 1 mand på tacklingen.
Hvis man ender på røven inden spillet er slut er det fordi man ikke er opmærksom, hvis man ikke har lyst til at blive ramt skal man standse og ikke bevæge sig i retning af boldholderen.

Tak for kampen

Kim L
Medlem siden: 19/01/2009

søn, 30/05/2010 - 10:32

Som TBJ99 siger, står der intet om tid i reglerne for mercy, det er dog en misforståelse jeg har set mange gange før herinde - aner ikke hvor den kommer fra... Reglerne for mercy siger helt enkelt "Kampens Referee skal stoppe den ordinære kamp, når et hold fører med 50 points eller derover."... (faktisk har jeg ikke kunne finde det i de nuværende dokumenter, tror det er faldet ud da de lagde en masse regulativer sammen, men fandt det i Daff's Tackle Regler fra et tidligere år)

Med hensyn til "gangtackle" er det rigtigt at hvis man kan time det så flere spillere rammer samtidig (eller med lille forsinkelse) er det helt perfekt, men hvis boldholderens forward progress allerede er stoppet, men han stadig er oprejst, bør (SKAL!) dommerne fløjte spillet af, for at forhindre at yderligere forsvarsspillere kommer til når spillet sådan set er dødt. Når forward progress stoppes giver man lige boldholderen 2-3 sekunder, og ser om han prøver at komme fri og avancere yderligere, eller om han giver op og lader sig presse tilbage (i det tilfælde fløjter man af med det samme da det kan give skader hvis der kommer flere til og rammer ham når han egentlig slapper af og har givet op)

We improvise, we adapt, we overcome!

JanRJ
Medlem siden: 26/11/2009

søn, 30/05/2010 - 13:58

Tak for kampen Eagles.
Generelt var kampen meget fair spillet.
Vores forsvar har kun én indstilling: 100%, hvilket vi på offense også får at mærke til træning.

Mht gangtackle oplever jeg ofte dommere fløjte senere af end jeg selv ville. Et eksempel fra kampen: vores runningback (nummer 30?) er tydeligt stoppet, med 2-3 spillere om benene, men fordi han står op, fløjter dommerne den først af, da der er kommet et par spillere mere på tacklingen og han er blevet jordet 5 yards baglæns, og de spotter aligevel bolden ved forward progress.

Og så ville jeg ønske vi havde lidt mere græs på vores beton-bane...

#72 Monarchs

wonderboy bnr
Medlem siden: 14/09/2009

man, 31/05/2010 - 09:55

Altså personligt vil jeg gerne takke for en fantastisk oplevelse.
Jeg syntes virkeligt det var en lækker kamp og nyder selv at spille til fløjten.
Jeg fik et par hjelme i ryggen fordi jeg var så dum at vende mig rundt for at se om vores rookie`s overlevede tacklingerne. så har da et minde om Monarchs nr. 56 :-)
Og som dommer vil jeg da sige ja man kunne måske have blæst lidt hårde i fløjten men ved hvor svært det er at dømme.
Og håber da vi snart får lov at mødes igen.
Vi er et lettere ramt hold i år men vi stillede op i kampen med måske danmarks tungeste WR nr. 36 og er sikker på jeg havde lavet TD hvis ikke jeg var røget ned som RB.

Så endnu engang 1000 tak for kamp.

Eagles 36 (wonderboy)

Holmes
Holmes's billede
Medlem siden: 15/01/2009

man, 31/05/2010 - 13:19

"og nyder selv at spille til fløjten."..

Fløjten er vejledende.

wonderboy bnr
Medlem siden: 14/09/2009

man, 31/05/2010 - 13:22

ja men man spiller nu til det er slut og så længe jeg bevæger mig mod bolden og boldholder er jeg i spil så tacklingerne var ok.