Intet slutspil

kings71
Medlem siden: 21/03/2010

tor, 03/06/2010 - 01:53

Hej, hvad syntes I derude til at der ikke blive slutspil i U16Lr i år?

Personligt syntes jeg det er sindsygt dårligt! set i lyset af vi er 6 hold (tre fra sjælland og 3 fra jylland) så syntes jeg det er godt indrettet at man kun skal krydse broerne færest muligt gange... men set i lyset af de jyske og sjællandske hold sjælendt mødes ville det være mere fair med semifinaler! (Ja - jeg ved godt at semifinalerne kan ende med at være sjællandsk vs. sjællandsk og jysk vs. jyske)

fx. for Kings kun muligheden for at møde 89'ers 1 gang... og kings får slet ikke muligheden for at møde Tigers

Som tuneringen ser ud nu, så skal Slagelse-Kings-89'ers slås om de 2 finale/slutspilspladser, men fx. Kings vs. 89'ers. Der kan man godt sige 89'ers har trukket et lettere kamp pogram end Kings (sådan er det) men Kings kan ikke bare gå ud og slå 89'ers så forskel på kommende modstandere ikke har nogen betydning... for de 2 hold skal kun mødes 1 gang... og lad os nu tage senariet at Kings slår 89'ers meget overbevisende, men Kings (fordi de har flest kampe mod det resterende top hold - hvor 89'ers slet ikke skal møde andre tophold - igen set i lyset af vi ikke tager Razors for et top hold) Så kommer 89'ers i finalen selvom de tabte til Kings, her kunne en semifinale kamp gøre dette mindre relavant

Andet eksemble er hvis Kings slår slagelse de næste 2 kampe, Kings slår også 89'ers... ellers vinder de tre tophold (Kings-Slagelse-89'ers) alle deres kampe, så vil 89'ers komme i finalen mod Kings, fordi Slagelse har trukket den sværeste modstander (Kings) 3 gange hvor 89'ers kun skal møde dem 1 gang!... og da Slagelse ikke skal møde 89'ers kan de ikke gøre noget ved det indburdes... her ville en semifinale kamp ændre på dette...

Derudover så er der som sagt 6 hold i U16LR... men er det for få til semifinale slutspil? nej, ikke hvis du spiller i U16NL, hvor der lige ledes er 6 hold i puljen

- De 6 hold skal endda møde alle de andre hold over 2 kampe
- Samt de i forvejen skal spille flere kampe end U16LR
- Plus de alle sammen ligger inde for hovedstads området

Jeg syntes det er fordårligt og noget DAFF virkelig burde tage til omtanke! hvad syntes i?

kings71

tor, 03/06/2010 - 01:55

p.s. for dem der ikke ved det så er U16LR finalen sat til lørdag den 25 september

Og så håber jeg ikke jeg støder nogen ved ikke at tage Razors-Tigers-Monarchs som tophold... eksemplerne er skrevet som rent teori, og ikke som faq... Mange tak :)

Madslyhneprimetime
Madslyhneprimetime's billede
Medlem siden: 07/05/2009

tor, 03/06/2010 - 09:54

Kan godt se ideen i at man fravælger slutspil og kun spiller en finale...

Overvej tanken. For at hive den 4 slutspilsplads hjem, kan man i teorien "nøjes" med at vinde 2-3 kampe hvis vi har en suveræn top og en suveræn bund. Er 3 ud af 10 kampe ikke en smule misvisende for et slutspilshold? I så fald tror jeg ikke nogen ønsker et slutspil hvor der er mulighed for at en af holdende vil blive latterliggjort.

Hvis det endelig var kunne man strukturere rækken som man gør i senior NL, hvor man har to konferencer ( dette tilfælde vest og øst) hvor man i konferencernen spiller 2 gange mod hinanden og en gang mod hinanden på tværs af konferencerne. Men Jeg tror det er et spørgsmål om økonomi, det er de færreste klubber der har råd til at sende et U16 hold tre gange over broen, når alle hold i forvejen har NL hold, der skal over broen for at spille i tide og utide.

Men til Kings71 så tror jeg mest din bekymring går på at du er bange for at jeres hold ikke er stærke nok til at snuppe 2. pladsen, men må tage til takke med nummer 3. ;)

De kalder mig Prime Junior

Deeptee
Medlem siden: 06/12/2009

tor, 03/06/2010 - 14:24

@kings71: Jeg tror DAFF har prøvet at få afviklet en U16LR så godt som muligt. Se engang på hvor få hold der er tilmeldt - og se også på, at U16LR i år er landsdækkende, hvilket belaster klubbernes økonomi (busture mm). Hvis du skal smide ekstra busture fra Jylland til Sjælland (eller omvendt) oven i hatten til semifinale og muligvis Bowl kamp , så tror jeg flere klub-kasserer og formænd ville løbe skrigende bort.

Flere klubber bør op fra U16RR til U16LR, så vi i 2011 kan få flere U16LR kampe indenfor de samme landsdele. Så kan det være, at der bliver plads i budgettet til en semifinale og Bowl kamp over Storebælt, hvis alle regular season kampe ligger i samme landsdel.

@Madsly.........: Spot on. Jeg tror det handler om økonomi - potentielt tre busture over bæltet til 20.000 - 25.000,-

SUPPORT-BREWERS
SUPPORT-BREWERS's billede
Medlem siden: 19/04/2009

tor, 03/06/2010 - 17:58

Mange Jyske klubber har meget svært ved at få flere/fastholde de spillere de har.Jeg så også helst at alle klubber i DK spillede 11 mands bold, men sådan er virkeligheden desværre ikke.

Er det ikke medlems klubberne der bestemmer om det skal afskaffes ?

Det er min personlige holdning.

Kim L
Medlem siden: 19/01/2009

tor, 03/06/2010 - 17:16

Nu er LR jo så vidt jeg da ved også 9 mands ;-) Og da 7 mands er sløjfet for seniorer og U19, er det nok et spørgsmål om tid før det også gør i U16. Der er nu også mere football over det med 9 på banen end med 7 - i hvert fald taktisk. Ved godt at det føles som football når man laver en tackling/bliver tacklet uanset hvor mange andre der er på banen, men 7 mands er bare meget simpelt. (nu fik jeg da vist kørt den lidt af sporet...)

For at komme tilbage på sporet synes jeg det er helt fint at U16 9-mands hold ikke skal over bæltet mere end højst nødvendigt - udgiften til bus er jo den samme som hvis det var et senior NL hold, men jeg gætter på at de betaler lidt mere i kontingent osv...

We improvise, we adapt, we overcome!

kings71

tor, 03/06/2010 - 19:24

Okay, jeg overgiver mig :) kan godt se jeres pointer/idér ved det vil koste alt for mange penge! selvfølgelig rent sportsligt er det ærgeligt da jeg høre til dem der tænker jo flere kampe - jo bedre. Men hellere 8 (+en bowl) som bliver spillet ordentligt med ordentligt tøj, stor roster, flot bane, og alt det der... end flere busture som kan resultere i ikke råd til ordentligt spillertøj, en lav roster (fordi kontigent vil blive for dyrt til nogen vil/kan betale)og dårlige baner fordi holdene ikke har råd til andet! tak for hjælpen :)

Jepsen
Medlem siden: 20/01/2009

tor, 03/06/2010 - 21:26

Uden at være sikker - er det så ikke allerede planlagt at der ikke er nogen former for 7 mands næste år? Heller ikke på junior niveau?
Det synes jeg at jeg har læst eller hørt et sted.

SUPPORT-BREWERS

tor, 03/06/2010 - 21:53

Det er vel medlemsklubberne af DAFF der bestemmer og ikke DAFF.

Kim L
Medlem siden: 19/01/2009

tor, 03/06/2010 - 22:29

Nu har jeg ikke læst alle Daff's love og regler igennem, men der står formentlig noget om hvad der bestemmes af repræsentantskabet (på delegeret møde) og hvad bestyrelsen kan bestemme. Sådan noget som turneringsopbygning kunne sagtens være en bestyrelsesopgave, men som sagt ved jeg det ikke. Det må stå et eller andet sted i Daff's love hvilken beslutningsgruppe det hører ind under.

Det er jo derfor man vælger en bestyrelse, så alt ikke skal bringes for repræsentantskabet.

I skydning (hvor jeg er en hel del involveret) står der i vores "regelbog" ved hver ting om det er beslutningsgruppe I, II eller III hvor I er repræsentantskabet, II er bestyrelsen og III kan besluttes af udvalgene under bestyrelsen uden at bringe det for selve bestyrelsen. Ved ikke om reglerne er skrevet på en lignende måde i Daff.

We improvise, we adapt, we overcome!

SUPPORT-BREWERS

fre, 04/06/2010 - 09:48

Sidste år var det oppe at vende, at man ønskede at afskaffe U16 RR.
Det blev ikke aktuelt da mange medlemskubber ikke mente at de kunne samle hold til 9 mands U 16.
Så er det at jeg spørger : vil man udvikle eller afvikle?
Udvikling tager tid !
Det er jo ikke lige meget om der bor 12.000 eller 50-60.000 i en by
Det må DAFF tage med i deres overvejelser

Lad mig komme med et eks. sidste år kunne ringkøbing stille ca. 16-18 stk i U16
i år er de ca.10

Det samme vil gøre sig gællende for Thisted U 16 2011

Langt henad vejen samen ligner Footbal sig med ishockey, det er måske også godt nok.
Så er det jeg spørger : hvor er der ishockey banner.
Det er der i de største provinsbyer, dem med + 50.000 indbyggere.