tor, 03/06/2010 - 01:53
Hej, hvad syntes I derude til at der ikke blive slutspil i U16Lr i år?
Personligt syntes jeg det er sindsygt dårligt! set i lyset af vi er 6 hold (tre fra sjælland og 3 fra jylland) så syntes jeg det er godt indrettet at man kun skal krydse broerne færest muligt gange... men set i lyset af de jyske og sjællandske hold sjælendt mødes ville det være mere fair med semifinaler! (Ja - jeg ved godt at semifinalerne kan ende med at være sjællandsk vs. sjællandsk og jysk vs. jyske)
fx. for Kings kun muligheden for at møde 89'ers 1 gang... og kings får slet ikke muligheden for at møde Tigers
Som tuneringen ser ud nu, så skal Slagelse-Kings-89'ers slås om de 2 finale/slutspilspladser, men fx. Kings vs. 89'ers. Der kan man godt sige 89'ers har trukket et lettere kamp pogram end Kings (sådan er det) men Kings kan ikke bare gå ud og slå 89'ers så forskel på kommende modstandere ikke har nogen betydning... for de 2 hold skal kun mødes 1 gang... og lad os nu tage senariet at Kings slår 89'ers meget overbevisende, men Kings (fordi de har flest kampe mod det resterende top hold - hvor 89'ers slet ikke skal møde andre tophold - igen set i lyset af vi ikke tager Razors for et top hold) Så kommer 89'ers i finalen selvom de tabte til Kings, her kunne en semifinale kamp gøre dette mindre relavant
Andet eksemble er hvis Kings slår slagelse de næste 2 kampe, Kings slår også 89'ers... ellers vinder de tre tophold (Kings-Slagelse-89'ers) alle deres kampe, så vil 89'ers komme i finalen mod Kings, fordi Slagelse har trukket den sværeste modstander (Kings) 3 gange hvor 89'ers kun skal møde dem 1 gang!... og da Slagelse ikke skal møde 89'ers kan de ikke gøre noget ved det indburdes... her ville en semifinale kamp ændre på dette...
Derudover så er der som sagt 6 hold i U16LR... men er det for få til semifinale slutspil? nej, ikke hvis du spiller i U16NL, hvor der lige ledes er 6 hold i puljen
- De 6 hold skal endda møde alle de andre hold over 2 kampe
- Samt de i forvejen skal spille flere kampe end U16LR
- Plus de alle sammen ligger inde for hovedstads området
Jeg syntes det er fordårligt og noget DAFF virkelig burde tage til omtanke! hvad syntes i?

tor, 03/06/2010 - 01:55
p.s. for dem der ikke ved det så er U16LR finalen sat til lørdag den 25 september
Og så håber jeg ikke jeg støder nogen ved ikke at tage Razors-Tigers-Monarchs som tophold... eksemplerne er skrevet som rent teori, og ikke som faq... Mange tak :)