ons, 16/06/2010 - 10:33
Hej alle. Hvor mange af jer andre hold i landsrækken, filmer alle kampene?
Er der nogen hold som deler film inden kampene?
Hej alle. Hvor mange af jer andre hold i landsrækken, filmer alle kampene?
Er der nogen hold som deler film inden kampene?
Vi filmer som regel kampene. Og vi deler ikke film inden kampene.
Cougars #74
vi i Phoenix har ikke haft mulighed for at filme vores kampe endnu desværre, men burde være muligt fremover hvis alt går efter planen, også er vi selvfølgelig åbne for at dele film. det giver gode udviklings værktøjer at kigge spillene igennem
I Randers filmer vi alle hjemmekampe, dog har vi planer om at filme udekampe senere.. Dog først når vi har folkene til det.
# 47 RB/WR/CB
Strong people are harder to kill than weak people and more useful in general....
Det er godt at høre, Vi i Svendborg er så heldige at have en til at filme alle kampene. Det er noget som har hjulpet utrolig meget på gameplan, og hvor man lægger mest vægt på træningen før vi møder et hold.
Med den her tråd håbede jeg på at få folk med på at bytte film med hinanden. Selvfølgelig dem som har mulighed for det. En ide kunne være en fælles webharddisk som alle hold i rækken betalte for, og alle som havde mulighed for det, kunne lægge filmene op der. eller hente dem ned der. Dette burde også højne niveauet i rækken.
Som dommer vil jeg da gerne opfordre alle jer, der optager jeres kampe, om at tilbyde dommerne i jeres kampe at få optagelserne. Vi vil jo alle sammen gerne have så gode dommere som muligt til vores kampe, og video er en af måderne hvor man virkelig kan blive bedre, da man jo ikke har nogen med til at holde øje med sine fejl som dommer (som f.eks. en coach samt udskifterne kan for spillere).
Jeg ved ikke hvor mange klubdommere, der går nok op i det til at bruge tid på videoevaluering, men jeg ved at jeg godt kunne tænke mig noget video, når jeg har været ude at dømme - specielt når jeg har nye dommere med på crewet. Jeg har jo ikke tid til at se på dem under kampen, så kunne det være perfekt med video, så jeg kan fortælle dem, hvordan de skal blive bedre. Og selvfølgelig vil jeg jo gerne blive bedre selv også :-)
We improvise, we adapt, we overcome!
@jakobadmirals
Vi har haft delt vores video af vores kamp med Rebels II på dropbox.com. Der kan du gratis lægge dine film ud i din public folder.
Cougars #74
Mht deling af video mellem hold:
I National Ligaen er der sat et nemt lille system op, så alle klubberne har adgang til hinandens kampe. Klubber som er interesseret i at dele video med hinanden, kunne jo gå sammen og sætte noget lignende op - fx uploade kampene til Vimeo eller blip.tv (eller dropbox) - og så have et google-dokument (e.l.) hvor der er link til hver kamp.
Mht "dommerfilming":
Folk er tit hurtige til at brokke sig over dommerne - men hvis man nu hjælper dommerne ved at filme hele kampen (og derefter dele videoen med dem), giver man dem muligheden for at blive bedre.
For at dommerne får mest muligt ud af videon, skal den optages lidt anderledes end de fleste trænere er vandt til. Der findes en fin lille guide på http://www.daff.dk/DOMMER/Dokumenter.aspx til hvordan kampen helst skal optages.
Ud over at dommerne får en mulighed for at forbedre sig, er det også meget nemmere at at diskutere regelfortolkninger (eller spørgsmål til regler), når man har en videooptagelse af situationen.
Desuden, hvis der er Dommerhold som gerne vil have deres kamp evalueret (dette er noget som bliver gjort på en stor del af NationalLiga kampene), så er de meget velkomne til at kontakte Dommerudvalget med deres video.
---
Kasper Kristoffersen
Det er bare værd at bemærke at hvis kampen optages som dommerne gerne vil have den bliver den fuldstændig værdiløs i forbindelse med coaching og gameplaning af interior line og gap-assignment.
#9 Roskilde Kings
Det er korrekt, for at have styr på linierne, skal du bruge et box-shot - men så kan du tilgengæld ikke se ruter, coverage, o.l.
Som træner vil jeg mene den største ulempe ved at dommerfilme, er at hvert spil ikke har sit eget klip.
Hvis jeg skal have noget god trænervideo, så skal jeg alligevel bruge både boxshot fra Endzone og wideshot højt fra siden.
---
Kasper Kristoffersen
ons, 16/06/2010 - 11:28
Vi (Kolding) filmer alt vi kan, men det er desværre ikke alle kampe i år der er blevet filmet.
Vi deler gerne film og har også gjort det i år.