Hjelm og facemask skal males om

PeterDamgaard
PeterDamgaard's billede
Medlem siden: 05/02/2010

lør, 07/31/2010 - 17:02

Hej alle sammen. Først og fremmest -
Jeg har søgt og fundet nogle udmærkede guides til hvordan selve maleteknikken i forbindelse med at man skal male hjelm + facemask.

Problemet er det, at alt jeg har kunne finde er fra amerikanske sider og jeg derfor godt kunne bruge lidt råd/tips fra folk i Danmark der har været det samme igennem.

Mit største problem er valget af maling. Er der nogen derude der har prøvet at male om (tænker især facemask her) og kender en maling eller en teknik så man undgår at hjelmen stinker totalt af maling?

På forhånd tak

MVH Peter

Lindhardt SLG
Lindhardt SLG's billede
Medlem siden: 06/01/2009

lør, 07/31/2010 - 22:50

du kan ikke lugte malingen, du skal mere være bange for at den skalder af når du har kontakt, du kan ikke undgå din facemask, mister sin maling der hvor du rammer.

PeterDamgaard
PeterDamgaard's billede

lør, 07/31/2010 - 22:52

Ok lyder godt, skal jeg bare bruge helt alm, spray maling ?

Lindhardt SLG
Lindhardt SLG's billede
Medlem siden: 06/01/2009

lør, 07/31/2010 - 22:55

jeg tror faktisk en der kunne være god, ville være spray maling du bruger til at male de der små warhammer figure, det er en utrolig god maling, den koster så også bare en del mere, men du får noget for pengene der.(jeg vil ikke gøre mig klog angående maling, tror bare det kunne være bedre end alm. maling)

Pepsi
Pepsi's billede
Medlem siden: 02/23/2009

søn, 08/01/2010 - 08:41

Med facemask kan det næsten ike betale sig for hvis du skal have noget godt maling skal du nok op og give mindst kr 100 og så skal den helst slibes lidt inden ikke særlig nemt, og de fleste nye koster kun kr 200

Here comes the pain train

Coach ICE©
Coach ICE©'s billede
Medlem siden: 01/19/2009

søn, 08/01/2010 - 17:13

Peter> Det du skal gøre er-- at købe dig noget nyt!, meget få gange man rammer den fave der skal til når man gør det selv!- men hvis du endelig skal male din hjelm så brug spray auto lak, mener der her inde ligger en tråd på hvordan man gør det bedst!

Og som Pepsi siger ! Lad være med at male din Facemask-, køb en ny--

"Yes, it is a JB ring on my finger"

PeterDamgaard
PeterDamgaard's billede

lør, 08/07/2010 - 16:27

Så er projektet færdigt. På opfordring af jer købte jeg en ny facemask, hvilket jeg alligevel skulle da det viste sig at være en WR/QB facemask der sad på. Da masken skulle være hvid var farven ikke ret svær at ramme, og nu må tiden vise hvor godt malingen holder.

Jeg brugte en hel dåse Hammerite spraymaling på at male hjelmen - både indvendigt og udvendigt naturligvis

Tak for hjælpen folkens og god weekend