man, 06/09/2010 - 10:02
Nu når der er to måske tre hold der rykker op og spiller NL i en 10 holds liga, er der så nogen der ved hvad der sker med 1 div? bliver den slået sammmen med 2 division? Eller er der kun 4 hold? Anyone? :-)
-= B =-
Nu når der er to måske tre hold der rykker op og spiller NL i en 10 holds liga, er der så nogen der ved hvad der sker med 1 div? bliver den slået sammmen med 2 division? Eller er der kun 4 hold? Anyone? :-)
-= B =-
I Randers har vi planer om at skifte fra landsrækken og melde os til 1. div.
Det ville være opæagt at rykke nogle af 2. div holdene op.
Men 2 af dem (Hawks og Oaks) er lige rykket ned fra 1.div, så ved ikke hvad de siger til en oprykning allerede.
Vi i Monarchs er sådan lidt hverken det ene eller det andet. Vi er Monarchs eneste hold for seniorspillere, men også halvt andethold for Stars. Så indtil videre tror jeg vores status begrænser os til 2. div, da jeg ikke kan se os kæmpe om oprykning fra 1.div til NL.
Ringkøbing er desværre lukket.
Tilbage er Stingers, oplagt for dem at rykke i 1.div, og jeg tror også de kan begå sig styrkemæssigt.
Mit totalt ukvalificerede gæt: DAFF udbyder divisionerne som de plejer, og kun 5-7 hold tilmelder sig 1.div.
For at få en større 1. div burde man lukke 9-mands, og lave en 2. div øst og vest.
#72 Monarchs
Vi har snakket om at spille 1.div næste år... da der rykker endel op... og man skal huske at tage udfordring op... bare dommer nivuet også stiger....
hawks74
Att: JanRJ
Som du selv skriver, Ringkøbing er desværre lukket samt Hobro og Hjørring.
Udvikling tager tid, klubberne skal være klar, og jeg tror ikke der kommer noget godt udad at presse dem til noget de ikke er klar til.
vi kan f.eks tage sæsonen i år med alle de udsættelser der har været, samt mange klubber der er blevet taber dømt, fordi de ikke har kunnet stille hold.
Det kommer sikkert op at vende på generalforsamlingen til efteråret i DAFF
så får vi vel at se i hvilken retning DAFF har tænkt
Det er min personlige holdning.
Hobro og Hjørring har jo slet ikke været tilmeldt i år, så det kan da ikke have nogen indflydelse på, hvad der skal ske.
Med hensyn til Monachs så kan de sagtens i mine øjne spille 1.division uden mulighed for oprykning.
Med hensyn til at være klar, slog I så ikke lige det ene hold, der kommer op rimelig komfortabelt i denne runde??
"Play-calling is the most overrated thing in football. Play execution is the most underrated thing in football."
Coach Marv Levy
Jeg vil da gerne lige skrive min mening til det her emne... Hvis der er 4 hold i 1.div grundet i udvidelsen af NL, og 2.div holdene ikke vil spille i 1.div kommer der jo bare et endnu vildere skel mellem NL og de øvre divisioner! Så tvungen oprykning fra 1.div til NL burde i mine øjne også være gældende for klubber der vinder 2.div. Ellers stopper udviklingen og folk kommer bare til at spille hyggebold i 2.div
Jeg vil endnu engang gerne rette kritik mod Daff for at lave "junior reglen" som dikterer at man skal have et u19 hold i henholdsvis 1.div for at måtte spille i 1.div senior... Min pointe er at man drager enormt meget nytte af unge talenter der både selv bliver bedre, men også højner vores fremtidige niveau.
Men alt i alt syntes jeg faktisk Daff's beslutning om at lave NL til en 10-holds div. er et flop! De store klubber bliver større og de mindre klubber der har fremtidigt potentiale, mister hurtigt deres bedste spillere til større klubber.
Drop it while its hot...
Att: Svupper
Det jeg prøver er at sige: hvis klubberne ikke er klar spiller-mæssig/ organisatorisk går det galt.
Jeg ved ikke om det var årsagen til at Hjørring /Hobro lukkede. (men stadig et tab for sporten)
I Ringkøbing var det formanden der trak det store læs.
For at det skal lykkes skal der være en stærk organisation bag dem,der udøver sporten.
Man kunne f.eks spørge de klubber der er blevet taber dømt i sæsonen,hvad der er gået galt for dem.
Ikke for at være efter dem, men for at vi andre kunne lære der af.
Det er min personlige holdning.
@Bøllemis: Så kører møllen igen. Det er ikke "DAFF" der har besluttet at udvide NL til 10 hold i 2011. Det er klubberne under DAFF, der på kongres og senere på Årsmøde har besluttet dette.
Jeg troede faktisk vi havde fået begravet den mentalitet i dansk amerikansk fodbold, at "DAFF" er sådan en underlig udefinérbar størrelse, som man kunne "blame" for alt muligt, der rent faktisk er vedtaget af den øverste lovgivende myndighed i DAFF - Årsmødet.
Fair nok, at du er imod 10 hold i NL - men jeg synes du skal give det en chance, inden du hæfter prædikatet flop på.
Du er også imod, at der stilles krav om U19, hvis man vil deltage i 1. div. Det er faktisk ikke korrekt! Fra Turneringskatalog 2010, omkring krav til 1. div. hold: "For at deltage i pågældende turnering skal foreningen i såvel indeværende som i den foregående sæson have ét turneringsaktivt U19 eller ét turneringsaktivt U16 tackle footballhold i DAFFs turnering." Igen er det ikke en "DAFF" regel, men et turneringskatalog der er vedtaget af klubberne, efter for-møder hvor alle klubber kunne møde op med input.
Endeligt nævner du noget om tvungen oprykning, der også skulle gælde for 2. div. til 1. div. Jeg er helt enig og det blev faktisk drøftet på kongres sidste år. Men, der blev vist nok også aftalt, at tvungen oprykning først skal træde i kraft senere...
@SUPPORT-BREWERS: Jeg er også ærgerlig over at læse om de mange afbud i turneringen. Om der er flere i år end tidligere, aner jeg ikke. Men jeg tror at der er hold der er presset sidst på sæsonen - af flere årsager. Skader, medlemmer der er stoppet, manglende rekruttering igennem sæsonen, manglende muligheder for at nå et sportsligt resultat (ja, jeg er sikker på at de findes) og endelig de afbud der reelt bunder i iskold kynisk kalkulation, hvor en transportomkostning og et forventet nederlag, veksles til et afbud.....
De første årsager er svære og kræver hårdt arbejde at bekæmpe. De sidste årsager skal bekæmpes gennem en holdningsændring.
Eksempelvis er der vist ingen der kan være i tvivl om at Razors pt. er det stærkeste hold i NL - men afbud i både LR og U16 i år er ikke for kønt og ikke helt et udtryk for "organisation, struktur, hårdt arbejde og value for money!" ;-) (Razor9: Nu flækker du mig jo nok i dit næste indlæg. Så inden det sker: Jeg har ikke tid til at komme i praktik nede hos jer.... :-))
man, 06/09/2010 - 19:21
Har jeg egentlig også gået og tænkt. Skal der kun være 4 hold i 1. Div?
Christopher Feighery