daff

Mfittythree
Mfittythree's billede
Medlem siden: 28/03/2010

tor, 13/01/2011 - 23:28

Jeg synes alle lige skal sætte sig ned og tænke over hvor stolte de er for at spille unde en organisation som DAFF, en så vel styret og vel ledet organisation. Jeg ved godt det er et cliche udtryk, men det er det eneste jeg kan finde der virkelig passer på alt det jeg lige har sagt... NOT!!

Jeg har aldrig været så pinlig over at spille under DAFF. Fra idag af er det officielt Tomahawks U19 ikke vil spille JNL pga. de ikke havde et U16 hold sidste år (5-6 Landsholds spillere + 15 spillere der havde spillet JNL sidste sæson) Samme problem har Caddets fra vestegnen også haft, da de også er blevet nægtet adgang til JNL næste år på grund af mangel på U16 hold sidste sæson. Dette er kun noget jeg har hørt, men at Cadets har over 40 spillere ? Så DAFF vælger at lukke et hold ned med henholdsvis 40 spillere og et hold med 5 landsholds + 15 andre der har spillet JNL sidste sæson + mange nye spillere. ER JEG DEN ENESTE DER KAN SE AT DER NOGET GALT ???

“You have to play this game like somebody just hit your mother with a two-by-four.”

Jack
Medlem siden: 16/02/2009

fre, 14/01/2011 - 07:26

Har du noget link på det, for kan ikke finde noget på DAFFs eller Tomahawks hjemmeside?

Men selvfølgelig er det ærgeligt hvis de to pågældende hold ikke får lov til at deltage - især Caddets hvis de har 40 spillere. Dog tror jeg man skal huske på, at det ikke er den nuværende ledelse i DAFF der har lavet de pågældende regler om JNL-tilmelding (af hvad jeg ved af), så de følger jo som sådan bare tidligere fastsatte regler. Dog kan der vel på en eller anden måde gives dispensation, hvis det skønnes, at det ville fremme og udvikle sporten at lade de pågældende hold deltage? Det hele er jo lidt svært at debattere ud fra, når der ikke er nogen steder man kan læse om grundlaget for beslutningen, så smid gerne et link op hvis du har et, for det er da en spændende sag.

Synes generelt at DAFF har været gode til at melde ud i år og sidste år hvorfor de har taget de beslutninger de gør, om man så er enige med dem er jo ens egen sag, men da jeg helt sikkert ikke kunne gøre det bedre selv, støtter jeg dem og deres afgørelser 100%.

Svupper
Svupper's billede
Medlem siden: 10/02/2009

fre, 14/01/2011 - 17:48

Reglerne er lavet fordi Hawks spilleder Mermaid Bowl et år og ikke havde et hold året efter, da alle kom fra forskellige steder i Jylland (selvfølgelig også fra Herning)
Dette vil man ikke acceptere igen, så for at spille i den bedste række hos senior skal man både have U19 og U16, der er turneringsaktive, så man er sikker på, at klubben ikke lukker året efter.
For at spille U19 skal man have turneringsaktivt U16 hold fra året før.

Sådan er reglerne og de er til alle klubbers fordel, så man ikke lige kan lave et "all star" hold et år og så lukke året efter.
Det sikrer en stabil udvikling og beskytter sporten bedre. Sådan tænker man i DAFF og jeg kunne ikke være mere enig i, at det er den bedste løsning på sigt.
Havde Tomahawks tænkt sig ordentligt om, så havde man vel også sat sig ind i disse regler og haft et U16 hold sidste år.
Så hvem har lavet fejlen? Mon ikke man skulle kigge internt inden man skyder skylden på dem, som har reglerne til offentligt skue.

"Play-calling is the most overrated thing in football. Play execution is the most underrated thing in football."
Coach Marv Levy

Copenhagen Toma...
Copenhagen Tomahawks AFC's billede
Medlem siden: 21/04/2009

fre, 14/01/2011 - 22:01

Se denne tråd: http://usfootball.dk/forum/emne/2595/wow?page=2

Tomahawks som klub kender naturligvis reglerne og skyder heller ikke skylden på nogen. Mht. at tænke sig ordentligt om, så er det lidt svært at oprette et U16-hold i 2010, når man i efteråret 2010 står med en specialsituation idet en masse spillere tilbyder at skifte til vores klub. Det tog vi imod og i sådan en specialsituation kan man prøve at søge en dispensation fra reglerne.

Det gjorde vi og DAFF kan så vælge om de ønsker at afvige fra reglerne eller ej.

Vi er enige i reglerne, for de skal sikre kontinuitet. Grunden til at vi søgte dispensation var - som nævnt i tråden jeg linker til - at vi mente at vi havde sikret kontinuitet, selvom det ikke viste sig ved de standard-mål der er sat op i form af forrige sæsons hold. Men vores nye U16-hold og vores store tilgang af juniorspillere mente vi kvalificerede os til en dispensation. Det gjorde DAFF ikke og det respekterer vi i bestyrelsen i Tomahawks.

Svupper
Svupper's billede
Medlem siden: 10/02/2009

fre, 14/01/2011 - 23:43

Tror heller ikke, der er nogle, der er i tvivl omkring Tomahawks intentioner og seriøsitet omkring football og DAFF. Det er nok nærmere den bitchen, der er fra enkelte, som ikke ved, hvad de taler om og derfor fokuserer på, at andre er nogle idioter selvom disse kun har fulgt de regler, som er vedtaget af klubberne på området.
Min holdning til Tomahawks er, at der er styr på l.... og jeg har fuld forståelse for klubbens gøren men ikke enkeltes hetz imod forbundet, når de nu heller ikke er lovet noget af klubben. Håber I finder en løsning til de flestes tilfredsstillelse.

"Play-calling is the most overrated thing in football. Play execution is the most underrated thing in football."
Coach Marv Levy

Mr. Muh
Medlem siden: 29/05/2009

ons, 19/01/2011 - 11:02

Er problemet ikke at 2/3 del af spillerne i J-Toma er skiftet i håb om endelig at kunne få en medalje?
Problemet var jo ikke opstået hvis det ikke var for alt det "klubluderi".
Så man tager 5 hold og laver til 2 (kings+monarchs+toma=toma og oaks+sgd=Sgd)- Den generation der er ved at opleve football nu, er en generation der altid har fået alt forærene. Man bliver sgu nogen gange nød til at bidde i det sure æble og ikke tage den nemme løsning.

Mvh.

cCortez
Medlem siden: 05/07/2010

ons, 19/01/2011 - 13:19

Jeg ved intet om hvorfor Monarchs spillerne er skiftet klub, men tvivler på det er fordi de vil vinde en medalje. Måske har det noget at gøre med at Mitch også er skiftet til Tomahawks, ved det ikke men ligemeget hvad deres grund var, så burde det da ikke gøre den store forskel på om de måtte spille eller ej.

Tilskuer
Medlem siden: 05/03/2009

tor, 20/01/2011 - 13:57

- "Så man tager 5 hold og laver til 2 (kings+monarchs+toma=toma og oaks+sgd=Sgd)- "

Så vidt jeg er orienteret så findes Kings stadig og spiller stadig i JNL næste år.
Og Oaks+sgd, jeg tror der er noget som jeg ikke er orienteret om, laver de samarbejde eller?
At der så er nogen af os der skifter til Tomahawks for at spille er jo vores eget valg, som ingen nødvendigvis behøver at blande sig i.

Tilskuer

Illum
Illum's billede
Medlem siden: 17/01/2009

tor, 20/01/2011 - 17:49

Tilskuer - fuldstændig enig. Og DAFF blander sig også fuldstændig udenom og tager kun stilling ud fra gældende regler.

Ingen U16 = ingen småkage.

#2 Roskilde Kings

OaksCoach
Medlem siden: 11/08/2010

tor, 20/01/2011 - 19:30

There is no partnership between the Oaks and Gold Diggers. A group of players decided to switch clubs. While I'm sad to see them go, I understand their reasons and wish them nothing but the best of luck.

Mfittythree
Mfittythree's billede
Medlem siden: 28/03/2010

fre, 04/02/2011 - 10:51

Dem der ler sidst ler bedst ........

“You have to play this game like somebody just hit your mother with a two-by-four.”