NL week 1

IslamKG
Medlem siden: 22/01/2009

tor, 14/04/2011 - 14:15

Hej folkens,
Jeg synes det er interessant at der er endnu ikke nogen der har oprettet en tråd om ugens kampe i NL liga.
16-04 15:00 Aarhus Tigers Triangle Razorbacks
16-04 15:00 Amager Demons Søllerød Gold Diggers
17-04-11 15:00 Copenhagen Towers Herlev Rebels

Begge oprykkere får mulighed for at måle deres styrke med de to bedste hold.

I den første kamp bliver det en alvorlig jysk opgør. Razorbacks har været i flere år den eneste "powerhouse" på Jylland, mens Tigers har haft problemer, men langt om længe rykkede op til NL og håber formentlig på at fremover kunne konkurrere med Razors.Razors må være endnu mere sultne og har hentet to meget interessante profiler fra UConn, som uden tvivl vil styrke den i forvejen stærke mandskab. Tigers har også hentet to profiler til at styrke linjen på begge sider af bolden. Jeg vil ikke spå om resultatet, men der er ingen tvivl om at Razors er store favoritter til at vinde den.

Gold Diggers' sæson startede sidste uge med en velfortjent sejr mod det franske hold i EFAF cup. Kampen vidste at Gold Diggers er klar allerede fra starten og vil formentlig igen i år indtage topplaceringen i NL. Der har været "kun" en import til den defensive linje, hvilket også antyder at den erfarne coaching staff har stor tiltro til deres danske talenter. Demons er helt sikkert underdogs i denne kamp, men dem der fulgte i 1.division sidste år ved at Demons har noget at byde på både offensivt og defensivt. Jeg er sikker på at de vil gøre alt for at bevise at de hører hjemme i NL. Jeg vil igen undgå at spå om reslutatet, men også i denne kamp må Mermaid Bowl champs ses som store favoritter.

Den sidste kamp vil nok som udgangspunkt betragtes for at være mest spændende. Begge hold har styrket deres mandskaber med nogle imports, mens Herlev beholdte deres amerikanske træner og importerede en QB, så har Towers fået en ny HC, men den samme import QB Artozqui. Det lyder til at Towers har arbejdet rigtig hårdt både på træningsbanen og i vægtrum og har opbygget en aggressiv mentalitet. Mens Rebels har fortsat opbygningen af deres scheme samtidigt med kan jeg forestille mig at de vil kæmpe r**en ud af bukser for at få slettet dårlige minder fra sidste år og erstatter det med flere sejre i år. Towers må være en favorit i kampen, bygget på sidste års resultater, men der er ingen tvivl om at denne kamp har potentiale til at blive rigtig spændende.

Hvad siger I derude? Nogle fornemmelse for hvordan det vil gå i weekendens tre kampe?

udstyrsfetichisten
Medlem siden: 21/02/2009

tor, 14/04/2011 - 15:53

Fuldstændig enig med IslamKG, godt set/skrevet

Razorbacks med +28
Golddiggers med +42
Towers med +24