tor, 18/08/2011 - 14:50
Hvem kommer i playoffs?
Så nærmer sæsonafslutningen i 1. div. sig med hastige skridt og playoffs står for døren.
Playoff-pladserne i vest er allerede fordelt, nu gælder det kun kampen d. 10/9 (West Bowl) mellem Canes og Swans, for at afgøre hvem der bliver seedet #1. Anderledes ser det ud i øst, Tomahawks har sikret sig #1 seed, mens der stadig er tre hold der kæmper om den sidste plads, Monarchs, Red Devils og Oaks.
Playoff billedet ser altså pt. således ud (Ifølge http://www.daff.dk/Nyheder/2011/Juni/~/media/Baseline_site/Dokumentarkiv... side 7)
#2 seed vest - Canes/Swans @ #1 seed øst - Tomahawks
#2 seed øst - Red Devils/Monarchs/Oaks @ #1 seed vest - Canes/Swans
Hvem tror I har de bedste chancer for at komme i playoffs, og få de respektive seeds?
Jeg holder selv på at Red Devils vinder resten af deres kampe og dermed bliver # 2 seed øst.
I vest bliver jeg nødt til at holde på at vi, Swans, formår at slå Canes med 3 point, eller mere, og dermed bliver #1 seed.
Btw. ligner det lige nu, at Kronborg kommer til at være modstanderen i oprykningskampen, for den dårligst rangerede oprykker.
Tror I at der er nogen af holdene der har format til at bide sig fast i NL, eller bliver det blot en kort tur/retur for oprykkeren (evt. oprykkerne)?
Klir Klir

tor, 18/08/2011 - 23:41
K V T
2 Avedøre NFA Monarchs 8 6 2
3 Holbæk Red Devils 7 5 2
4 Frederikssund Oaks 7 4 3
Avedøre vi har både Oaks og Devils tilbage
Devils har 2* Cougars + Monarchs
Oaks har Monarchs + Vikings + Tomahawks
Første scenario: Avedøre taber begge, Devils taber begge mod cougars, Oaks taber til tomahawks og vinder over vikings.
Da er alle tre 6-4 :) Oaks er så 2-0 mod os, mens Devils er 2-0 mod Oaks, og vi er 1-1 med Devils. Giver det Devils den samlede 2. plads?
I det scenario taber Devils begge kampe til Cougars. Det har jeg svært ved at se ske, da jeg regner Devils for et bedre hold. De kan måske snuble i den ene, men ikke begge.
Så skal Oaks op og vinde over Tomahawk for at få en chance for 2. pladsen. Det tror jeg ikke på, da Tomahawks er klart bedre end alle os andre i Øst, og de spiller for at holde en perfect rekord der kan give den hurtige oprykning som bedst rangerede vinder af playoffrunden.
Dermed bliver kampen om 2.pladsen reduceret til et opgør mellem Red Devils og Monarchs.
Vi i Monarchs har fordelen af sejr i den første indbyrdes, men den var kun på 14-13 så det.....
Så uanset resultaterne i de andre kampe, bliver det vinderen af:
04-09-11 15:00 Holbæk Red Devils - Avedøre NFA
Der får 2. pladsen i 1.Øst, og bedømt på resultaterne efter sommerferien, må Devils påtage sig favoritrollen.
------
Vest kender jeg ikke så meget til. Men den smule jeg har hørt, tyder på Swans er det bedre hold.
Men det bliver vel afgjort:
10-09-11 15:00 Esbjerg Hurricanes Odense Swans
#72 Monarchs