Opførelsen på Farum Park

Heffer
Medlem siden: 24/06/2009

søn, 09/10/2011 - 13:40

Nu var det min første tur, til finalerne på Farum Park, og spændingen og glæden til at se de bedste hold dyste om guldet.
Men det blev ofte forstyret af en irriterende lyst fra nogle små grupper tilhænger, der havde brug for at lufte deres "had" til det modsatte hold.

Jeg har svært ved at forstå folk moral og normer, at unge U16 drenge, skal mødes med tilsvining og nedgørenede tilråb.
Er det sådan, unge drenge skal lærer, at det er sådan man opfører sig. Jeg fik fortalt af andre, at det også var samme opførelse sidste år, og det syntes jeg faktisk er rigtig dårlig renomme folk omkring football.

Nedgørelse, buuuh'e, osv. som er negativt, mener jeg slet ikke hører til blandt football tilskuere og specielt ikke over for unge drenge.

Jeg håber folk ikke vil tage dette indlæg som negativt, men mere som en problemstilling, vi alle i fællesskab kan forbedre.

Coach ICE©
Coach ICE©'s billede
Medlem siden: 19/01/2009

søn, 09/10/2011 - 16:50

Lad os bare sige det lige ud Heffer-

Herlev Rebels har altid haft en god fanskare med til deres Junior finaler gemmen årne,

---MEN--- Herlev´s fordrukkende tilskuere var en skændelse at høre på, IGEN IGEN i år,
Jeg er mere end enig i, om at det desværre i år opnåde grimme højder end de tidligere år,

NEJ, det er ikke ok at svine en spillere til som kommer ud med en skade om det er u16.U19 eller senior,

Og NEJ, det er ikke ok at stå og hænge ud over rækværket og svine spiller og coaches til med grimme personlige tilråb i en magafon.

Steming og buu råb høre med, såen er det bare, og at man sidder med megafoner og råber.tja.-.det er jo det som råbes ,som er det grimme,

Og med fare for at der siges, at det her kun er et surt opstød ,fordi jeg tabte Junior bowl,kan jeg kun sige, vi var i det mindste i finalen.

Man skal ikke hæve sin pegefiger mod andre klubber om hvordan og hvorfor, vi i Towers har da også voers ting at slås med, men som Rebels opførte sig, som klub på Farum park, er langt fra acceptabelt, især i en U16 finale,

Med sportslig hilsen
Coach ICE
U19 Head coach
Copenhagen Towers

Purple is the mother off all coloers

KS
Medlem siden: 30/03/2011

søn, 09/10/2011 - 20:17

Jeg kan kun tilslutte mig at specielt tilskuere i Rebels jersies desværre var dybt pinlige og skabte dårlig stemning. Trist at så få år efter år skal ødelægge det for de mange.

Sadiq
Sadiq's billede
Medlem siden: 11/10/2009

søn, 09/10/2011 - 22:56

Hvordan kan du sige det Coach Ice eftersom der troppede 3 spiller op til medaljer efter et nederlag, det er hvad jeg kalder dårlig stil!! - De kunne i det mindste vise lidt respekt selvom det andet hold tydeligvis var jer overlegne...

Are you fast?
Then look at me!

Juggernaut
Medlem siden: 06/09/2009

søn, 09/10/2011 - 23:51

@Sadiq: Så tilskuernes opførsel (hvad enten de tilskuere havde tilknytning til HR eller andre klubber) er helt i orden fordi kun tre af spillerne fra Towers mødte op for at modtage medaljer? Hvis dit svar til det spørgsmål er nej, så er dit indlæg ikke andet end ligegyldigt mudderkast og har derfor intet konstruktivt bragt til en diskussion der i mine øjne er vigtig. Personligt ser jeg ikke sammenhængen...

Mig bekendt har flere klubber forbud mod at optræde i tøj der bærer klubbens logo til arrangementer der indebærer alkohol (hvad enten man selv drikker eller ej) netop for at undgå at klubben stilles i et dårligt lys. Nu ved jeg godt at MB står lidt uden for den regel, da det jo er et Football arrangement. Men i det her tilfælde kan man vel vende den om og sige at fulde tilskuere kan ende med at sætte sporten i et dårligt lys (hvad enten de har en reel tilknytning til sporten eller ej)?

Personligt synes jeg det er hamrende ærgerligt at der er folk der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt til et sådan arrangement. Det er sportens mulighed for at promovere sig selv overfor potentielle sponsorer, nye spillere og Danmark i det hele taget. Og hvis man som sport vil tages seriøs er man også nød til at tage sig selv seriøs.

Svupper
Svupper's billede
Medlem siden: 10/02/2009

man, 10/10/2011 - 08:33

Til jer, der bruger tiden på at svine U16 spillere til. Få jer dog et liv eller hop i Sydhavnen med noget tungt om halsen.
Støt dog op omkring jeres egne spillere soccertøser.

Utroligt, at nogle klubber tillader at spillere dukker op i kamptrøjer og er fulde.
Man kunne håbe på, at DAFF fik videomateriale og kunne udelukke folk fra at måtte komme til disse arrangementer.

"Play-calling is the most overrated thing in football. Play execution is the most underrated thing in football."
Coach Marv Levy

Cerebrale
Medlem siden: 17/01/2009

man, 10/10/2011 - 09:17

Sad selv på stadium med en Rebels trøje på.

Først og fremmest må jeg sige at jeg er stolt af at være i en klub som uden sammenligning bringer den bedste opbakning/stemning i finalen (set fra en Rebels spillers side). Dog må jeg også erkende at jeg sad og krummede tær over, hvordan et par enkelte tilhængere opførte sig, hvilket var pinligt og ikke hvad jeg personligt forbinder med god stemning eller hvad Rebels står for.

Jeg er helt på linie med dig Ice, personlige tilråb og tilsvininger mod spillere høre ikke hjemme. Men buuhen og hvad man ellers kan finde på af larm er en del af at skabe en god stemning på lægterne.

Er ret sikker på at man ikke næste år vil opleve samme upassende opførsel, men kun se den positive side af festen.

Og til sidst tillykke til alle vinderne.

NF Holm
NF Holm's billede
Medlem siden: 09/03/2009

man, 10/10/2011 - 11:27

What up, Sadiqdrengen!

Juggernaut fik vidst udpenslet din umodenhed grundigt nok, så det vil jeg holde mig fra.

Dog vil jeg gerne smide en begrundelse for hvad du kalder dårlig stil.
For vores fravær skulle på ingen måde signalere disrespekt.
DAFF eller Farum Park (hvis beslutning vil jeg ikke spekulere i) valgte at rykke medalje og pris overrækkelsen omkring 2 timer, så dette ville ske ikke under falg-halvlegen, men under MB-halvlegen. En ændring som flere af os på et helt lavpraktisk plan ikke var gearet til - f.eks. pga. mangel på varmt tøj og penge til mad. Der ud over var der en del af os der lige skulle et smut på skadestuen, hvilket også er en rimelig legitim fraværsgrund.

Heffer

man, 10/10/2011 - 11:46

Jeg vil gerne trække mit argument som Buuh-råb tilbage, da det selvfølgelig ikke er diskriminerende, og at ordene løb lidt af med mig, da jeg skrev indlægget.

Det jeg ville fremme var, den manglende respekt og voksenhed som burde være tilstede.

Jeg vil også støtte Coach ICE, i perioden inden medalje overrækkelsen, hvor Copenhagen Towers U16 spillerne blev fuldstændig nedgjort af dumme kommentar. jeg syntes simpelthen ikke at det kan være rigtigt, at voksne, kan være - for at bruge ordet direkte - pinlige og barnagtige.
jeg ved ikke så meget om Herlev og Københavns fortid, men det bør ikke være noget, U16 spillerne skal opleve.

Samtidig vil jeg også vende den lidt om, og jeg var personligt skuffet over københavnerdrengene, at der kun var fire spillere som mødte frem til medaljeoverrækkelsen. Det vil jeg også kategorisere som "dårlig opførsel" om mangel på respekt. Jeg ved ikke om der også manglede trænere, men det lignede at nogle fra trænerteamet også var udeblevet, men jeg syntes det var ekstremt dårligt billede fra Københavns side.

Dog vil jeg gerne rose København, Herlev, Søllerød og Vejles (jeg mener ikke der var andre hold at finde i finalerne) tilhængere for at medvirke til en fantastisk god stemning. Det var fedt at være en del af hele vejen igennem.

Heffer

man, 10/10/2011 - 12:06

NF Holm..

Hvis dette var grunden, vil jeg selvfølgelig undskylde mit indlæg med dårligopførelse for udeblivelse.

Coach ICE©
Coach ICE©'s billede
Medlem siden: 19/01/2009

man, 10/10/2011 - 12:26

>>>Heffer-sadiq
Var de blevet væk hvis vi lige efter kampen fik overrakt medaljer, eller i pausen
I flag bowl, havde det i den grad været dårlig stil, helt sikkert,

Og vi stod klar i spiller tuneln da flag var ved at gå til halvleg,, kun for at få at vide fra DAFF , at
Nej, i må vente til pausen i MB, så lidt over kl 21 kunne vi se frem til,

Nu er det jo ikke alle der har lysten til at se MB med 2 hold der ikke siger den noget som helst, og Så skulle vente 3 timer,
På at stå i 5 min, for så at tage hjem,så ja ikke alle ville vente,

Diggers var flere end os ja, men selv der var der spiller der var taget hjem,

så den dårlig stil vil jeg lige på det her punkt tillægge DAFF,,

Purple is the mother off all coloers