Dansk football i TV..

Thomas Christia...
Thomas ChristiansenLB's billede
Medlem siden: 12/09/2011

ons, 12/10/2011 - 14:09

Hey

Sad lige med en tanke, om at det kunne være fedt med ugentlige eller månedlige sammendrag/highlights fra NL kampene i løbet af sæsonen .. Hvis alle NL kampene bliver optaget på video, burde dette måske være muligt? .. ultimativt ville det jo være at kunne få lavet sådan et lille highlights show på TV2 Sport om søndagen.. nu hvor Elming og Falkeøje gør så meget for football danmark, så ville dette måske være med til at udbrede sporten endnu mere lokalt..
Det er utrolig så mange som ikke aner at der spilles football i de enkelte byer (f.eks her i Næstved, hvor der har været et hold i 20 år.. :) .. men det viser også lidt om prioriteten i de lokale medier, selvom vi indleverer pressemeddelser, så kan det måske lige blive til to linier i lokalsprøjten..)

Thomas Ninja Christiansen
LB #99, Næstved Vikings

Jeppe Toustrup
Medlem siden: 27/06/2011

ons, 12/10/2011 - 17:13

Nationalliga.dk forsøgte at starte noget af det du omtaler, men det blev ikke til andet end 1 rundes highlights de fik lavet: http://nationalliga.dk/tekst.asp?id=26

Af hvad jeg har hørt fra folkene bag, så tager det ret lang tid for dem at finde højdepunkterne, fordi de bliver nød til at se videoerne i gennem fra alle spillede kampe - dog har de kun fokuseret på national ligaen.

Desværre syntes jeg også video kvaliteten der bliver filmet til kampene sjældent er super god, hvertfald hvis det skal bruges til highlights. Jeg tvivler på TV stationer har lyst til at putte sådan nogle videoer på deres HD kanaler, det vil næsten komme til at ligne video fra gamle VHS bånd i forhold til resten af deres signal.

Anders Berendt
Anders Berendt's billede
Medlem siden: 22/08/2010

ons, 12/10/2011 - 21:21

USfootball har kæmpet med at få gang i netop et sådan projekt med ugentlige NL highlights og ja det er tidskrævende og det er faktisk først inden for den sidste del af sæsonen (grundet tekniske forhindriger i forhold til PC/Mac etc) at det er lykkedes os at lave noget ordenligt, de er blevet uploaded til vores Youtube, i mediegalleriet og på Facebook... Vi har vist 3 highlight videoer tror jeg.

Vi vil forsøge at have endnu større fokus på video igen i 2011, hvor vi nu efterhånden også er ved at have noget erfaring med produktionen af highlights og interviews - Men det er ikke noget man bare lige kan forlange, at en enkelt person kan gøre hver weekend, det kræver at vi får koordineret mellem flere folk og hvis nogen har lyst til at hjælpe os med redigering, så send mig gerne en mail på anders@usfootball.dk

Anders Berendt

Ansvarshavende Redaktør

USfootball.dk

LIIT
Medlem siden: 11/09/2009

tor, 13/10/2011 - 12:39

Skriv rundt til TV-kanalerne, at du gerne vil se mere Dansk Amerikansk Fodbold på TV. Jo flere der gør det, jo bedre chancer har vi.

---
Kasper Kristoffersen

Kim L
Medlem siden: 19/01/2009

lør, 15/10/2011 - 18:26

Jeg tror også at en af udfordringerne er videoernes kvalitet - godt nok bliver der optaget video af alle NL kampe, men det er jo ikke beregnet til visning i TV men til evaluering, og det gør nok at det desværre ikke er så velegnet til TV (f.eks. fordi det optages så man så vidt muligt kan se alle spillere, frem for at fokusere på der hvor der sker noget).

Men man kunne jo prøve at få lokal-tv stationerne ud til nogle kampe og optage lidt - jeg har da set dem ude et par gange hvor jeg har dømt, og har også selv prøvet at få dem ud til noget så lidt actionpræget som riffelskydning :-) Hvis man skriver til dem, er de ofte med på at komme ud og optage lidt - specielt hvis der er en lille smule historie i det i stedet for bare en tilfældig kamp (såsom afgørende for slutspilskvalificering, lokalopør mod arvefjenderne osv. osv.). For dem behøver det ofte heller ikke være i den højeste liga, jeg har da set TV Midt/Vest til en kamp i Herning for nogle få år siden (kan dog ikke huske om de var i LR eller 1. div det år)

Så skriv til "regions-kanalerne" - hav nogle gode argumenter, så kan det godt lade sig gøre at få dem ud (som regel) :-)

We improvise, we adapt, we overcome!

SUPPORT-BREWERS
SUPPORT-BREWERS's billede
Medlem siden: 19/04/2009

lør, 15/10/2011 - 22:25

@ Kim L
ikke for at lyde negativ, men Tv Midtvest er meget svær at trække af huse, sidst jeg talte var der 7 klubber i deres dæknings område. De vil helere dække noget 4 div. rundbold ude på kresten's tyndskids mark. Der imod har 89'ers har haft god støtte af Tv Nord.
Vi har ( Thisted Brewers )lige ved at have dem på besøg, men var nød til at aflyse da modstanderne valgte at udeblive, lidt surt!

Det er min personlige holdning.

Kim L

søn, 16/10/2011 - 10:46

Som sagt vil de ofte gerne have en lille historie til deres indslag i stedet for "i dag mødte Thisted Brewers Holstebro Dragons i en kamp i Danmarksserien i amerikansk fodbold". Hvis man har lidt mere som en slutspilskamp eller en sidste kamp i grundspillet, der er afgørende for om man kommer i slutspil (og den ellers ser ud til at blive rimelig tæt) er de nemmere at få ud (er min erfaring)

Som sagt har vi da haft dem ude til noget så "kedeligt" (rent TV-mæssigt) som riffelskydning, men selvfølgelig ikke til et eller andet tilfældigt klubstævne. Vi har så vidt jeg husker haft dem til vores "skydeskole for børn" i sommerferien, samt til landsdelsmesterskaberne. Så det kan også lade sig gøre at trække Tv Midt/Vest ud af hulen :-) (men ja, man skal arbejde lidt for det, de kommer ikke bare fordi man sender en mail om at nu sker der noget spændende, man skal være lidt vedholdende)

Men man skal jo også have et seriøst produkt at vise - nu er det jo selvfølgelig ikke jeres skyld at modstanderen vælger at udeblive, men det præsenterer ikke sporten ret godt overfor TV, hvis man endelig har fået en aftale i stand om at de skal komme, og kampen så bliver aflyst i sidste øjeblik. Så bliver det ikke nemmere at få dem ud næste gang.

SUPPORT-BREWERS
SUPPORT-BREWERS's billede
Medlem siden: 19/04/2009

tir, 18/10/2011 - 09:16

@ Kim L
I 2009 havde vi to finalekampe på hjemme bane, og Tv Midt vest var inviteret til begge,som
de også valgte ikke at komme til!
Vi vandt forøvrigt begge kampe :-D

Så den holder ikke helt, og ja vi var meget vedholdene

Det er min personlige holdning.

Kim L

tir, 18/10/2011 - 15:34

Tja, jeg skriver kun hvad der er min erfaring de gange vi har haft dem ude (og de har også været til Herning Bowl en gang eller to). Men der kan jo være mange ting, der spiller ind.

Men i hvert fald tror jeg på at lokalstationerne er vejen frem.