Rygning og U16 bold hvordan f... kan det hænge sammen

mr_sack
Medlem siden: 17/01/2009

man, 27/04/2009 - 20:29

Nu havde jeg den ære at dømme en u16 kamp forleden, og måtte gentagende gange bede trænere om at slukke sin cig inde i spiller boksen , samt en skadet spiller der også stod og røg ...

Helt seriøst foregå det i andre klubber eller? og hvad er jeres holdning til sådanne , der burde udover de regler der er i dommerhåndbogen , sku også være nogle interne regler i klubben især på et u16 hold..

I OS er det slet ikke tilladt at ryge i spillertøj , på banen eller ved omklædningen. heller ikke for seniore.

Morbernild
Medlem siden: 16/01/2009

man, 27/04/2009 - 21:01

Jeg vil give dig helt ret - ingen rygning i uniform, det er dårligt signal at sende. Hos Hurricanes må de vente til kampen er forbi. Er selv ryger og går for det meste uden for boxen, men er jeg inde i den er cigaretten væk.

Kim L
Medlem siden: 19/01/2009

man, 27/04/2009 - 21:27

Hvis man vil være helt krakilsk kan man jo ejecte spillere, trænere og hvad der ellers har direkte med holdet at gøre for rygning - egentlig fra 2 timer før kampen (eller så vidt jeg husker står der "fra dommerne ankommer") men man kunne jo være "rar" og "kun" ejecte dem der gør det i spillerboksen eller på sidelinien.

Hvis en træner røg i spillerboksen hvor jeg var dommer - specielt i U16 men egentlig i alle kampe - ville jeg først bede ham lade være. Hvis han ikke gjorde det ville jeg informere ham om at han ville kunne blive ejected og stadig give ham chancen for at slukke smøgen. Hvis han nægtede eller det gentog sig ville jeg ejecte ham, så må han have fået advarsler nok, har man ikke fattet beskeden på det tidspunkt må man smutte.

We improvise, we adapt, we overcome!

mr_sack

tir, 28/04/2009 - 04:32

[quote=Morbernild]Jeg vil give dig helt ret - ingen rygning i uniform, det er dårligt signal at sende. Hos Hurricanes må de vente til kampen er forbi. Er selv ryger og går for det meste uden for boxen, men er jeg inde i den er cigaretten væk.[/quote]

For det meste ? det er sku ikke godt nok , det er sku ikke sådan vi skal vise vores knægte at man spiller football..

Bullet34
Medlem siden: 11/03/2009

tir, 28/04/2009 - 08:03

Vi har et ansvar som ansvarlige rollemodeller i klubberne både med hensyn til rygning og alkohol. Begge dele bør være bandlyst både i sammenhæng med kampe og almindelige klubaktiviteter.

I BUllets har vi et helt klart sæt regler der regulere det i vores rules of conduct, som alle burde være bekendt med i klubben. Men det kan være svært at håndhæve i forhold til de ældste U16 drenge, men i min verden er det ikke svært " Vil man spille Football må det vente til men er sig selv privat, uden for klub sammnehæng". Det er skik følge eller land fly.

One Will to win

Morbernild
Medlem siden: 16/01/2009

tir, 28/04/2009 - 17:23

For det meste ? det er sku ikke godt nok , det er sku ikke sådan vi skal vise vores knægte at man spiller football..[/quote]

Du misforstår mig vist lidt - er jeg på arbejde i boxen ryger jeg ikke - men er jeg der med fotoapperatet og går langs siderne ryger jeg.

Men jeg vil godt tage det lidt videre, skal vi have lov til at ryge på sidelinierne - er det der du vil hen?

Nu kan jeg ikke lige huske hvor gammel man skal være for at købe cigaretter, men det kunne jo være en guide til hvornår det kan tillades at de unge ryger før og efter kampen.

Eller vil du gerne have røgfri klubber? Så tror jeg du får nogle seniorer på nakken - men det kunne da være en ide, du vil så bare holde/jage nogle spillere væk.

Pitt1
Pitt1's billede
Medlem siden: 09/04/2009

tir, 28/04/2009 - 17:41

Det er jo en svær debat. Jeg er meget enig i at det ikke hører til i spiller/trænerboks og dette håndhæver vi også i Stege Pittbulls. Vi havde fra starten af total forbud mod rygning ved træning og ved stævner, men fandt hurtigt ud af at det var svært at håndhæve overfor forældre der ventede på deres børn/unge. Vi har mange forældre der kommer fra både Maribo, Præstø og Vordingborg, derfor ser vi nu igennem fingre med det. Vores U19´ere må ryge før og efter kamp. Det samme gælder til træning. Til gengæld har vi total alkoholforbud i forbindelse med stævner, klub og spillerarrangementer

Stege Pittbulls blev stiftet den 19.april 2006 af Mickey Rasmussen

dannr60
Medlem siden: 17/02/2009

tir, 28/04/2009 - 18:02

i Horsens har vi ikke rygere blandt junior spillerne der er ingen der må hverken ryge eller drikke i deres uniform.
For unge unders 18 gælder der nul alkohol i forbindelse med arangementer i klub regi.

claus
Medlem siden: 24/01/2009

tir, 28/04/2009 - 22:20

Mener reglerne i forbindelse med kamp er ret entydige, ingen tobak eller alkohol i spillerboksen. Og det gælder ALLE.

Med hensyn til regler mener jeg at det er nul tobak og alkohol i klubtøj. Ret simpelt, og hvis spillerne køber klubtrøjer til privat brug, så repræsentere de klubben når de bære disse, og det bør reflekteres i deres opførsel.

Bare min helt private holdning.

Claus Christiansen
EX, Sønderborg Patriots, Århus Tigers, Cork Admirals, Hjørring Rhions

mr_sack

ons, 29/04/2009 - 10:40

--

kaspermortensen
Medlem siden: 30/11/2009

man, 30/11/2009 - 11:14

jeg er fuldstendig enig med "claus" alkohol og tobak hører på ingen måde sammen med sporten. dermed ikke sagt at spiller / trænere eller andre omkring holdet slet ikke må ryge, jeg mener bare at det først skal foregå på vej hjem, dvs. ikke efter kampen, men når hver enkelt person har forladt adressen hvor kampen bliver spillet.

hit em' hard
hit em' low!