Importer

svendsen
Medlem siden: 23/11/2011

ons, 23/11/2011 - 20:31

Hvem er Danmarks 5 bedste importer gennem de sidste 5 år? Hvem er de dårligste gennem tiderne?

Vad gør en import til en god import? Vad gør en import til en dårlig import?

Coach Weber
Medlem siden: 17/01/2009

tor, 24/11/2011 - 02:04

I mine øjne, er en god import, en spiller/træner, som formår at løfte holdet og vinde de tætte kampe. Samt at, når han tager hjem/videre, så efterlader han nogle spillemæssige kompetencer.
Et dårligt import, må være det stik modsatte. En spiller, som ikke gør en forskel på banen, eller på sidelinien. Som ikke lever op til forventningerne.

Hvis jeg skal fremhæve gode imports, gennem de sidste 5 år, vil jeg nævne:

1. Shane Jackson - Kronborg 2009, han var Knights en-mands hær, han var forskellen, i bundkampen.
2. Ryan Shotwell - Golddiggers 2010, han gjorde bare de danske mestres forsvar, nærmest komplet.
3. Tate Casey - Stars 2010, Sammen med Tony Simmons, 2 store name-imports i 2010, hvilket uden tvivl var positivt, for football Danmark. Kunne osse i den sammenhæng, nævne Michael Blanchard, som godtnok lokalt, fik sat Danmark på kortet i USA.
4. JR. Artiquiz - Towers 2010-2011, han har formået at lukke en stor del af hullet, fra Danmarks pt. 3. bedste hold, op til nummer 1 og 2. Han er en leder på banen, og besidder en fantastisk vindermentalitet. Synes det er super fedt, at Towers har signet ham, for endnu et år.
5. Johan Williams - Rebels 2010-2011. Johan kom til Herlev, og fik en opgave, at genrejse holdet. Og selvom det har været en lang rejse, må man sige det har lykkedes ham. Han har fået noget stabilitet i holdet, samt hævet bundniveauet. Og igen, må jeg udtrykke min glæde, ved at det er lykkedes Rebels, at resigne ham.

Jeg kunne sikkert nævne flere, og min top 5 er i uvilkårlig rækkefølge. Jeg vil dog gerne på falderebet nævne 2 mere, som har gjort en stor forskel, Mike Cook - Rebels 2011 og David Freemann - Razorsbacks 2006 (??)

Mht. dårlige imports, må det være op til nogle, som har spillet med imports, som direkte har skuffet. Jeg har ikke lige nogen, som jeg vil fremhæve.

Asger
Asger's billede
Medlem siden: 23/01/2009

tor, 24/11/2011 - 12:08

Det sker jo desværre næsten hvert år, at en klub ophæver samarbejdet med en importeret spiller/træner, hvilket siger noget om, hvor svært det er at bedømme en person, før man har set dem rigtigt an. Hvad der ligger til grund for hjemsendelsen kan vel skifte fra tilfælde til tilfælde, men i bund og grund, må man konstatere, at den givne spiller/træner ikke har levet op til de forventniger, der har været til dem forud for sæsonen - og altså derfor skuffet.
Hvem der har været blandt de MEST skuffende imports vil jeg ikke spå om - det ved de enkelte klubber nok bedst.

Mht. hvilke imports, der har været bedst de sidste 5 år, synes jeg det er svært at bedømme, når man ikke ved, hvad de givne personer bidrager med til træning og i planlægning. Jeg vil give Coach Weber ret i, at spillere som Shane Jackson (for Kronborg - ikke i samme grad for Razorbacks), Ryan Shotwell og JR. Artozqui var utroligt gode spillere, men jeg har svært ved at sige om de også var gode trænere. De to førstnævnte spillede efter min overbevisning på NL MVP-niveau, mens jeg samtidig er af den overbevisning, at JR har gjort mere for sit hold, hvilket hans nu 3. år for klubben også understreger - skulle jeg nævne én import, der har skilt sig ud fra alle andre de sidste 5 år, skulle det nok være ham.

Coach Weber nævner også Tate Casey og Tony Simmons, hvoraf førstnævnte bliver nævnt som en af de 5 bedste. Det ved jeg ikke, om jeg er helt enig i. Det er klart, at han var et matchup-problem, men jeg synes ikke som sådan, at han var en direkte magtfaktor og som udenforstående så man ham også til tider skændes med Headcoachen. Både Casey og Simmons var som nævnt "big names" og jeg siger ikke, at de var direkte skuffelser, men jeg synes måske heller ikke, at de indfriede det "potentiale" man ubevidst tillægger en tidligere NFL/Florida Gators-spiller.

MiniVester
Medlem siden: 15/01/2009

tor, 24/11/2011 - 17:16

Den dårligste import må vel næsten være Wolfpacks coach, Randy Block, som smuttede hjem fra den ene dag til den anden uden nogen vidste noget - allerede inden sæsonen var startet. ;)

Derudover vil jeg umiddelbart sige JR, som den der har gjort den største forkel for en klub. Han vinder kampene, der er ingen tvivl om at han er en leder på det fremadstormende Towersmandskab. (Jeg tror de kommer i Mermaid Bowl næste år, bl.a fordi det netop er lykkes at holde på ham over flere sæsoner og derfor forbedre forståelse på holdet blandt spillerne.) Selvfølgelig er Shotwell også en "differentmaker", hvilket også viste sig med hans MVP-award. Jackson var i mine øjne udefra en skuffelse i Razorbacks i forhold til de forventninger man havde til ham fra sin tid i Kronborg. Dermed ikke sagt at han ikke gjorde det godt - de kom jo som bekendt i mermaid bowl, så manden har jo gjort noget rigtig. I Kronborg var han dog en større playmaker, synes jeg.

De kampe jeg så med Casey - der synes jeg man mere så ham diskutere med dommere, trænere eller medspillere, end man så ham lave spil på banen. Dygtig fodboldspiller, men kæmpe skuffelse i forhold til sin status som Florida Gators-spiller, som Asger også nævner.

Coach Weber

fre, 25/11/2011 - 10:00

Min nominering af Tate Casey/Tony Simmons, var baseret på, at de var nogle store profiler, der kom til Danmark, og skabte noget buzz, før de havde spillet bare et spil på banen.
Jeg håber da fortsat, der kommer big names til Danmark, uanset hvor meget impact de har på banen, så vil de generere noget buzz. Plus at det hjælper til at vise, at vi har en reel liga i Danmark.

Helt enig i, at det Randy Block lavede, var rigtig dårlig stil. Når man får hvervet som træner for et NL-hold, følger der nogle forpligtigelser med. Han levede ikke ligefrem op til forventningerne.

TThomsen

fre, 25/11/2011 - 10:53

Tilbage i 2007-sæsonen (det må være inden for 5 år) havde Razorbacks to imports jeg bestemt synes hører til på en top5-liste.

Deres franske NFL-Europe TE som godt nok spillede LB (Yoan Schnee tror jeg hans navn var) og ham dres RB de kaldte "the human joystick" (David Daniels måske?). Jeg synes klart de to var blandt de fem bedste imports jeg har spillet imod.

Xpres
Medlem siden: 19/05/2009

fre, 25/11/2011 - 22:59

Hvordan definere man en god import ?
Antal TDs, antal overskrifter i avisen, antal spillere han har tiltrukket til klubben, den know-how han efterlader sig, der er mange ting man kan måle dem på.

Nu har jeg haft med rigtigt mange imports at gøre i min tid i sporten, og mange af dem er der uden tvivl ikke andre en Rebels folk der kan huske, men nogen af dem man stadigvæk husker var her for 17 år siden !

Man bliver nød til at dele imports op i to karegorier, kortsigtede og langsigtede investeringer.

Jeg vil våge at påstå at en ren Coach import kun kan være en langsigtet investering.
En spiller kan være begge dele, men det afhænger meget af hvem han er og om klubben bruger ham rigtigt.

Mine bud til en top 5 er i en ikke prioriteret rækkefølge: (langsigtet)
Mike Cook
JR
Johan Williams

Mine bud til en top 5 er i en ikke prioriteret rækkefølge: (kortsigtet)
Mike Cook
JR
Shane Jackson
Chris Kidwell
James Franklin

Ja der er et par navne der nok er ukendte :-)

Rookie
Medlem siden: 15/01/2009

fre, 25/11/2011 - 23:42

Jeg synes det er en ufattelig svær debat dette her, for hvad den enkelte import har bidraget med totalt set, er det vel kun den enkelte klub, som han har trænet/spillet for, som kan udtale sig om. Vi andre kan kun se på det der er synligt ud ad til i kampene.

Hvor meget forståelsen, teknikken og inspirationen er blevet højnet pga. importen og hvor mange der i klubben har fået glæde af dette, kan være svært at se udefra. Jeg tænker umiddelbart at det f.eks. må være begrænset hvor mange danske QB'ere der får glæde af en import QB? Der er ihvertfald nok større antal at træne på andre positioner. Men til gengæld kan en QB måske have en større individuel indflydelse på kampenes udfald.

De bedste Imports er vel reelt dem hvor man kan se deres fodaftryk når de er rejst hjem.

svendsen
Medlem siden: 23/11/2011

tor, 01/12/2011 - 09:57

Vad med valg av positions? Hvorfor hente ind noget andet enn QBs eller Coaches? For exempel: Bortkastet at hente ind OL eller DL? Nogen forening med erfaring rundt det?

Garby
Garby's billede
Medlem siden: 16/08/2011

tor, 01/12/2011 - 15:13

@Svendsen. Gold Diggers har de sidste par år brugt deres import på deres DL. Først Ryan Shotwell der var ligaens bedste spiller og sidste sæson Ryan Ploessner, som heller ikke var uden evner.

Mr. Torp
Medlem siden: 18/04/2009

tor, 01/12/2011 - 22:05

De to Tigers imports er vidst også hhv. OL og DL

You owe me, I'm Strahan, I want every Quarterback