Folk spørger mig "hvorfor tager du hele vejen til USA, for kun at se college football"?

blackout
Medlem siden: 07/02/2009

søn, 17/05/2009 - 09:54

Folk spørger mig "hvorfor tager du hele vejen til USA, for kun at se college football"?

Jeg viser dem den her video:

http://www.youtube.com/watch?v=LoSoeBJsSgw

Hvis stadig ikke er overbevist... så viser jeg dem også lige den her:

http://www.youtube.com/watch?v=rvLKszZAx4Y&feature=related

.......og så vil de ligepludselig med..:)

Svupper
Svupper's billede
Medlem siden: 10/02/2009

fre, 05/06/2009 - 09:32

Jeg ville nu godt med alligevel uden videoerne.
Nittany Lions er for seje ;-)

"Play-calling is the most overrated thing in football. Play execution is the most underrated thing in football."
Coach Marv Levy

Graucob
Graucob's billede
Medlem siden: 17/01/2009

fre, 05/06/2009 - 15:42

College football er meget bedre end professionelt football ;) Det er bare min mening!

Dear Lord and the battles we go through in life. Give us a chance to play, with chance, poison and strenght. If we should win, then let it be by the code, with honor held high. If we should lose, lets stand by the road, and cheer as the winners go by.

MANDEN
Medlem siden: 17/03/2009

søn, 25/10/2009 - 19:10

[quote=Graucob]College football er meget bedre end professionelt football ;) Det er bare min mening![/quote]

Uden nogensinde at ha set en college football kamp, har jeg meget svært ved at tro på det skulle passe.
Bedre i hvilken retning?

Madsendk
Madsendk's billede
Medlem siden: 03/03/2009

fre, 05/06/2009 - 17:04

College football er større og mere spænende end NFL. der er flere mennesker der forgår flere ting omkring kampen.

Freddi
Freddi's billede
Medlem siden: 18/10/2009

søn, 18/10/2009 - 12:23

Jeg var i USA for 1 måned siden. Og jeg var inde og se Texas Longhorns Vs. Texas Tech.
Der blev sat ny texas rekord,der var 101.297 mennesker på stadion.

Og man kan se at amerikanerne går meget mere op i college football end i NFL

Towers baby!

coach bubbar
Medlem siden: 08/04/2009

søn, 25/10/2009 - 19:49

var i texas og se Dallas Cowboys på openingday af deres nye 2.1 billion dollars nye stadion der var 106.000 mennesker på stadionen.....

cirka 30-40 tusind mennersker tailgatede dagen før og op til kampe.

var ugen efter i Austin og se the mighty Longhorns med cirka 100.000 på lægterne MEN... cirka 300-350.000 mennesker i hele byen rund på campus over alt var der orange og hvidt vi måtte parkerer 3-4 kilometer væk.

College er en meget størrer ting i us end pro football det er osse meget ældre der er meget historie bag det osv

pro football er dog flere gange bedre og se da der kan være meget stor niveau forskel på mange skoler, den kamp vi så vandt Horns 64-7 over utep miners...

men det er selvfølgelig en smags sag...

COME EARLY
BE LOUD
STAY LATE
WEAR ORANGE

HOOK´m HORNS

SonnesenTB
SonnesenTB's billede
Medlem siden: 21/01/2009

man, 02/11/2009 - 19:05

øhh... jeg ved sgu ikke lige om det er fodi folk går mere op i college football end pro... jeg tror mere det har noget med tilhørs forholende at gøre...

college hold har et indbygget publikum i de studenterende der går på skolen samt folk der har gået på skolen, og det er ofte nær ved gratis at komme ind til kampen så længe man går på det college der spiller, plus at en college kamp er et samlings punkt for de studerende.

I amerika går de også meget op i school pride... man er stolt over det sted man går gå skole og skolen og sporten er knyttet så tæt sammen at det også er med til at vise hvad for en skole der er bedre end de andre.

jeg boede et år i amerika hvor jeg gik på high school, vi var ca. 1600 elver, mmen når vores varsity football team skulle spille kunne der snilt være 18.000 tilskuere (totalt nyrenoveret stadion) og jeg fik tit den fornemelse af at de folk der var der til kampen var ikke så meget fordi det var footbal der belv spillet(selvfølgelig var der også nogle der var der af den grund) men det var mere det at man ville have at skolen St. Xavier high (http://www.stxavier.org/s/106/stxavier.aspx?sid=106&gid=1&pgid=462) skulle klare sig bedre end de andre skoler... ved ikke lige om det gav menig det jeg fik skrevet...

plus at når man gik på skolen og ens "eget" football hold spillede var det lidt som om de forsvarede en ære... o at man var en del af sejren fordi man gik på skolen?

jeg tror det samme er gældende i college football, så jeg tror ikke at folk går mere op i college football end pro, men jeg tror de går meget op i hvordan det går for netop deres college hold... ved ikke om i kan finde mening i hvad jeg prøver at sige...

I thrive on your hate!

Svupper
Svupper's billede

tir, 10/11/2009 - 10:56

Grunden til College er SÅ meget bedre er to ting

1) Stemningen omkring kampene er bare 100 gange bedre og det har helt sikkert meget at gøre med tilhørsforholdet til universitet fra publikum
2) Der spilles bare med flere systemer og meget mere varieret football i college end i NFL, hvilket blot gør det endnu mere fedt at se.
Der er sgu da ikke noget federe end at se et triple option football team imod et spread offence football team.
Holdene spiller både 3-3-5, 4-3 og 3-4. Det holder da hele vejen.

"Play-calling is the most overrated thing in football. Play execution is the most underrated thing in football."
Coach Marv Levy

Fap_On
Fap_On's billede
Medlem siden: 15/01/2009

tir, 10/11/2009 - 11:20

College Football er så meget federe pga. der er ære på spil.

I NFL er det penge der står på spil...

An Oak can bend
But it will never
BREAK.
Lasse Haizmann #9 Oaks.

Svupper
Svupper's billede

ons, 11/11/2009 - 11:33

[quote=Fap_On]College Football er så meget federe pga. der er ære på spil.

I NFL er det penge der står på spil...[/quote]

Verdensklasse kommentar.
Du har fuldstændig ret.

Coach Marv Levy