Hvorfor er det danske landshold så useriøst?

Anonym

søn, 14/06/2009 - 21:02

Som overskriften siger, så undrer jeg mig over at landsholdet er endnu en af de ting under vores kære forbund der kører dybt useriøst, der er en smule styr på tingene på junior siden, men senior er helt i skoven...

Kunne det tænkes at der skulle være en anden sportschef/landstræner?

Kunne det tænkes at ved at landsholdet var mere seriøst at der kom mere eksponering på sporten?

stallions33
Medlem siden: 22/01/2009

søn, 14/06/2009 - 21:27

andy cab har sagt han godt kunne tænke sig at føre det danske landshold til stører sejre.
han har 2 superbowl ringe 1 som spiller og en som træner. kender ham "personligt" og kan sagtens stå inde for ham.
hans cv er også megt stører og vildere end 2 ringe.

men lad nu den nye bestyrelse få fodfæste inden vi tager en så drastisk beslutning

Kommentator
Medlem siden: 25/04/2009

søn, 14/06/2009 - 21:30

Der er mange ting i forbundet der køre skidt, noget har gjort det i mange år, andet i rigtigt mange år, men der er en frygtelig masse ting der kører godt.

Men det er nemt at stille kritiske spørgsmål, uden selv at komme med en ide til en løsning som det mindste.

Hvordan skulle der komme mere eksponering på sporten ?
Flere dopingsager ? et par pædofilsager ? en konkurs eller to ?
Prøv at kig på sportsnyhederne og morgendagens avis sportssektion, så prøv at tæl sammen, fjern fodbold (superligaen er forbi så 1.division får hele turen), historierne om Michael Laudrups fremtid, Håndbolds kvaler, og le Mans, så kan resten nok stå på en side, og på tv er det helt væk, der er sport en duet mellem fodbold og håndbold tilsat pauseklovner fra cykling, hockey, golf og motorsport, afsluttende med et sjovt lille indslag med en elefant der spiller basket eller nogen der løber nøgne rundt efter en ost i de franske alper.
Hvis så mange seriøse, etablerede sportsgrene som har bunker af internationale topnavne som roning, sejlsport, ridning og triathlon knap kan få nævnt at de har vundet et VM eller EM, hvordan skulle en sport som Football så overhovedet "bare" kunne få noget eksponering.

Ting tager tid, og desværre er det min erfaring efter mange år i sporten at dem der råber mest op er dem der yder mindst.

Så kom med en ide, en ny måde at gøre tingene på, for DAFF har ved gud prøvet og prøver at få mere opmærksomhed, men det er svært.

Bare et eksempel fra 2003, da DAFF var værter for EM C-gruppen, var 8 journalister specielt inviteret til en frokost med et par landsholdsspillere og trænere. Alt var linet op, men samme dag valgte Brian Steen Nielsen at pande en holdkammerat ned under træning i Århus, resultat KUN 1 ud af de 8 som alle havde bekræftet dukkede op, 2 meldte afbud, resten sked DAFF en lang march.
DAFF fik en helside i en avis, alle andre mente en slåskamp til en træning var vigtigere end et EM.

Så har du en ide der kan bryde den barriere så er jeg sikker på DAFFs bestyrelse sidder klar til at sætte den igang hurtigt.

PS. har du nogensinde været omkring landsholdet ? (tryout tæller ikke)

Kommentator

søn, 14/06/2009 - 21:32

[quote=stallions33]andy cab har sagt han godt kunne tænke sig at føre det danske landshold til stører sejre.
han har 2 superbowl ringe 1 som spiller og en som træner. kender ham "personligt" og kan sagtens stå inde for ham.
hans cv er også megt stører og vildere end 2 ringe.[/quote]

Jacob for helvede lad være med at tro på alt du bliver fortalt.
Det CV er 80% luft og 20% gas.
Og de ringe kan du jo snakke med NFL Alumni om. Og som træner stop.

kritiker09 (ikke efterprøvet)

søn, 14/06/2009 - 21:42

@ kommentator

Ja jeg har været omkring landsholdet i flere omgange som spiller.

Jeg kan sagtens følge nogle af dine pointer, men jeg er personligt af den overbevisning at det eneste der kræves i forbundet er hårdt arbejde. Det er jeg ikke sikker på at der er ydet, og måske langt fra på de rette punkter.

Og som udgangspunkt mener jeg at landsholdet køres MEGET forkert!

Ronny
Medlem siden: 16/01/2009

søn, 14/06/2009 - 21:49

[quote=Kommentator][quote=stallions33]andy cab har sagt han godt kunne tænke sig at føre det danske landshold til stører sejre.
hans cv er også megt stører og vildere end 2 ringe.[/quote]

Jacob for helvede lad være med at tro på alt du bliver fortalt.
Det CV er 80% luft og 20% gas.
Og de ringe kan du jo snakke med NFL Alumni om. Og som træner stop.
[/quote]

Helt rigtigt. Det CV er det sjoveste der er læst i lang tid.

Kommentator

søn, 14/06/2009 - 21:53

[quote=Ronny]Helt rigtigt. Det CV er det sjoveste der er læst i lang tid.[/quote]

Kan vel nærmest sammenlignes med Svikmøllen eller MAD :-)

Kommentator

søn, 14/06/2009 - 21:56

@ Kritiker09

Nå det er dig med hjelmen !!!

Nej der er ingen tvivl om at DAFF på intet tidspunkt har kørt perfekt og næppe heller kommer til det de næste mange år.
Men hvilke organisationer kan man sige det om ?

Det er bare meget nemt at sige, det der er noget møg skift det ud hvis ikke der er et alternativ der er klart bedre.

Der skal være et alternativ, man hopper heller ikke ud af et fly i håbet om at lære at flyve på vejen ned, vel......

stallions33
Medlem siden: 22/01/2009

søn, 14/06/2009 - 21:56

att kommentator

jeg har ikke den forkromede løsning og er måske naiv iht andy. men at blive ved på denne måde har vi jo alle erfaret ikke virker. DK's landshold består af 20% af danmarks bedste spillere.. (et ca tal men nok ikke helt ved siden af)
livet skal leves forlæns og læres baglæns så bliver man ikke ved med at presse medierne kommer vi jo aldrig videre.
Som jeg ser det skal vi have et navn vi kan bygge på. en spillerne kan se op til. noget nyt. medierne er fuldstændig ligeglad med daff og landsholdet som det ser ud nu.. selv mange spillere er ligeglade med det.
lad os kigge lidt på ishockey hvor mange år tror du ikke de har kæmpet for at komme i medierne? se dem nu!!! se barsket... gør vi intet sker der jo heller intet... og ja jeg har og gør meget for sporten og ikke kun i min klub....
i stedet for at være sure og bitre over fortiden så lad os kigge frem og se hvad vi kan gøre.. hvad har vi at miste?

Kommentator

søn, 14/06/2009 - 22:10

Jamen Jacob du giver selv løsningen, tålmodighed, tror du Hockey er kommet hertil fordi de hver gang det ikke er lykkedes har opgivet og er startet på noget nyt. Nej de har presset på i mange år og har troet på deres plan.

Og tror mig jeg kender dem der har presset medierne og de er blevet presset, kysset, sli.... og så videre.

At der kun er 20% af DKs bedste spillere tror jeg er lidt i underkanten, men er det landsholdet der skal tilpasse sig spillerne eller spillerne der skal ville landsholdet.
Jeg ved tilfældigvis at du har været med et af de år hvor der ikke har 45 der ville, der var mange der mente at det ikke kunne være rigtigt at en spiller fra en lille sekunda klub skulle med, men du var med og spillede. Det handler om vilje og lyst og jeg vil påstå at 50% af DKs bedste spillere vil skide sporten et stykke og ikke har viljen eller lysten til at være med til at lave det hårde arbejde med at bygge op.

Ang. Andy Cap så jo du er lidt naiv men det er der mange der har været, de senere også trods advarsler fra de første der faldt i, han kan da træne football, men så stopper det også der.

Kommentator

søn, 14/06/2009 - 22:13

psssst, gå her ind og se om i kan finde ham.
http://www.packers.com/history/all_time_roster/
ps. der er ikke Dick Capp, han er direktør for et rengøringsfirma i tri-state området !