Holding og illegal Block in the Back

mr_sack
Medlem siden: 17/01/2009

tir, 23/06/2009 - 10:51

Dette er en generel hendvendelse til dommere rundt omkring i 1. div

Når i kalder Holding så gør det kun når det har betydning for spillet , dvs er ball carrier væk fra spillet så kald den IKKE ,

Det samme glæder Illegal Block in the Back(med mindre den er grov så kald en PF). dette skal endvidere kun kaldes hvis det er direkte i ryggen og spilleren falder på maven og i skal være 100 % på at den er der.

Her i vores sidste kamp hvor vi ellers havde et yderst kompetent dommercrew , har jeg set filmen igennem og de kalder 2 TD tilbage på noget der slet ikke burde være kaldt nemlig Holding og IBB.
OG det skete faktisk også mod demons hvor vi ellers også havde et godt dommercrew.

Så min opfording til alle dem der dømmer lad spillerne spille og kald kun det der skal kaldes

Razor 33
Razor 33's billede
Medlem siden: 20/01/2009

tir, 23/06/2009 - 11:34

Var det ikke nemmere at lade være med at lave holding og block in the back???

89ersHenrik
Medlem siden: 20/03/2009

tir, 23/06/2009 - 12:12

Synes det er et meget arrogant indlæg at komme med!!
For det første kan jeg ikke se hvem der har givet dig beføjelser til at skulle udstikke en linie for samtlige dommere i 1 div.??

Og oven i købet når du ikke lægger op til en debat, men bare dikterer at sådan skal det være.
Dette synes jeg bliver yderligere komisk når dit indlæg er baseret på kampe hvor Swans tilfældigvis har været dem der er blevet "ramt".

Så vidt jeg husker var DU Mr. Sack headref. i kampen mellem Horsens-89ers hvor 89ers fik tilbagekaldt et TD på en Holding hvor flaget blev kastet efter at manden var inde i Endzone og netop var på en person som var LANGT fra spilretningen???

Horsens fik desuden taget en fumble fra dem pga. et for tidligt fløjt (tror det var noget med at han var nede).

Så spørgsmålet er om du osse kigger de videoer igennem hvor du selv dømmer, eller det kun er når du føler det går Swans imod??

Jeg støtter 100% Razor i at det er bedre ikke at lave de forseelser.... Selvom jeg dog er enig med dig i at en del block in the back ikke er deciderede block in the backs! Der er vi enige. Men som i så mange andre sporter kræver det hårfine bedømmelser af dommerne, og der vil ALTID være flag hvor man ikke er enig... Holdings og Block in the back kan vel sammenlignes med offside reglen i alm. fodbold= Der vil altid være diskussioner om de er korrekte og ske fejl ved dem...

Dencker
Medlem siden: 16/01/2009

tir, 23/06/2009 - 21:16

Faktum er desværre at vi i 1. div ikke har de bedste dommere, det kan man pive meget over længe eller acceptere det og selv prøve at gøre klubbens dommere bedre. Men så længe man selv som klub sender nogle HELT grønne dommere afsted som vi (Tigers) oplevede da vi spillede mod Guardians burde man nok lige tage den lidt med ro... Det er vist noget med sten og glashus...

Razor 33 - Kan ikke være mere enig, er svært at pive når man gør noget man ikke må uanset om det har indflydelse på spillet eller ej.

mr_sack

ons, 24/06/2009 - 10:52

arrogant indlæg .. Ja kan da godt være . sådan er/skriver jeg
men, indlægget er ikke ment sådan som en udstikker men mere som en opfordring(hvilket også fremgår af sidste linje).

Og ja vores kamp mod horsens var ikke den bedste( 2 helt nye dommer, 2 2.års) og ja der skete nogle fejl(gør der næsten altid) , og ja jeg ville meget gerne se kampen igennem og har bedt Daff. dommerformand om assistance til at kommentere denne kamp.
Og jeg er blev lovet en kampfilm fra både Horsens og din egen formand , men har endnu ikke modtaget noget!!.

Så ja vi/jeg vil meget gerne hjælpe vores dommerstab til at blive bedre vil i ?

Denne opfodring/udstikker kald det hvad du vil, er ment som et indlæg der kunne fremme vores dommerviden. Men det kræver også at alle klubber hjælper og støtte op om det og det synes AAB åbenbart ikke ?

Vi havde også et forholdvis urutineret dommercrew i en hjemmekamp og der fik Daffs dommerformand en kopi så han kunne tage fat i de dommere og hjælpe dem. Det virker meget bedre end at klage og hvorfor klage når folk gør deres bedste.

PS:
(og hvis du har det klip hvor du siger vi kalder en forkert holding eller hele den film mod horsens modtager jeg den meget meget gerne. Snak med gong gong han har min mail/msn)

Razor/dencker , ja det ville være skønt og nemmere, men stadig en holding er ikke en holding hvis den ikke har betydning for spillet , så derfor er det faktisk ikke straf der skal kastes flag på !!

89ersHenrik
Medlem siden: 20/03/2009

ons, 24/06/2009 - 11:01

Nu vil jeg ikke sige alt for meget da det mest er på sin plads at han selv nævner det. Men vores formand (Swupper) kom alvorligt til skade i kampen mod Tomahawks, og er blevet opereret og er pt. sygemeldt. Så der er en god grund til du ikke har hørt noget fra ham!! Jeg er sikker på at hvis vi har video fra Horsens kampen kan du sagtens få den.

mr_sack

ons, 24/06/2009 - 11:23

Jep i know Henrik talte med ham da han lå der ,men så har han jo netop god tid til evt at sende sådan en nu

Svupper
Svupper's billede
Medlem siden: 10/02/2009

fre, 26/06/2009 - 14:07

[quote=mr_sack]Jep i know Henrik talte med ham da han lå der ,men så har han jo netop god tid til evt at sende sådan en nu[/quote]

Ilberg fik den igår til gennemgang og lovede at sende dig en kopi med posten, så du skulle gerne have den snarest.
Beklager, at de beholdt mig en uge på hospitalet med den "klemte nerve", som det vist ikke var alligevel ;-)

"Play-calling is the most overrated thing in football. Play execution is the most underrated thing in football."
Coach Marv Levy

Ripper
Medlem siden: 26/04/2009

lør, 18/07/2009 - 13:41

[quote=mr_sack]

Denne opfodring/udstikker kald det hvad du vil, er ment som et indlæg der kunne fremme vores dommerviden. Men det kræver også at alle klubber hjælper og støtte op om det og det synes AAB åbenbart ikke ?
[/quote]

Vil gerne understrege at fordi en person fra 89ers udtaler sig om en tråd, er dette ikke et billede på hvad alle i AAB mener....en tendens der synes mere og mere misforstået her på usfootball's fora....

"89er 4 Life"

Panda
Panda's billede
Medlem siden: 31/01/2009

søn, 19/07/2009 - 17:24

[quote=mr_sack]Dette er en generel hendvendelse til dommere rundt omkring i 1. div

Når i kalder Holding så gør det kun når det har betydning for spillet , dvs er ball carrier væk fra spillet så kald den IKKE ,

Det samme glæder Illegal Block in the Back (med mindre den er grov så kald en PF). dette skal endvidere kun kaldes hvis det er direkte i ryggen og spilleren falder på maven og i skal være 100 % på at den er der.

Så min opfording til alle dem der dømmer lad spillerne spille og kald kun det der skal kaldes[/quote]
I forlængelse af dette vil jeg også opfordre dommerne til kun at dømme ineligible reciver downfield eller illegal formation/motion, hvis det skønnes at det har betydning for spillet.

Alt andet ville være ressourcespild!

/end sarcasm

"..Lets go out there like a bunch of crazed dogs.."

wirs7
Medlem siden: 29/05/2009

man, 20/07/2009 - 10:02

når der bliver kaldt ineligible reciver downfield eller illegal formation/motion har det da noget med spillet at gøre da det har noget med hvordan forsvaret læser spillet.