Rusland trækker sig fra B-EM.

TThomsen
Medlem siden: 17/01/2009

man, 06/07/2009 - 21:11

Som overskriften siger:

http://afboe.at/events/bem-2009/participating-nations/russia/

kritiker09 (ikke efterprøvet)

tir, 07/07/2009 - 08:42

Mon ikke også Danmark gør det?

TThomsen
Medlem siden: 17/01/2009

tir, 07/07/2009 - 22:15

Modent...

Kommentator
Medlem siden: 25/04/2009

ons, 08/07/2009 - 00:11

Et hurtigt kig på den modificerede spilleplan viser efter min mening en fuldstændig ufattelig mulighed for at Danmark spiller om oprykning mod Østrig.

DK bør kunne slå Tjekkiet hvis alle dem der sider og venter på at bliver båret til camp møder op.
Så få nu fingeren ud, stop brokken og tuderiet....IF YOU DONT SHOW IT, WE WONT KNOW IT.....

Det burde være den perfekte lejlighed til at få løftet landsholdet en gang for alle.
Det er nok meget begrænset hvor mange gange man får så stor en chance.

Coach Hansen
Medlem siden: 19/01/2009

ons, 08/07/2009 - 12:02

Danmark trækker sig ikke fra et EM det er helt sikkert.

Nu er spørgsmålet så bare hvor mange spillere der vil bakke op om seniorlandsholdet og der kommer nok det helt store spørgsmål om Ego ind i billedet eller hva?

Razor9

ons, 08/07/2009 - 12:36

Har spillerne her en måned inden turneringen fået endelig besked om perioden, turen generelt, brugerbetaling osv. ??? Flere, jeg har talt med fornyligt, har ikke hørt noget konkret - og har nu ikke mulighed for at tage fri så kort tid før.

Retired...

dm35
Medlem siden: 16/01/2009

ons, 08/07/2009 - 13:04

Altså med risiko for at starte en ordentlig mudderkag kamp. Så mener jeg altså at landsholds organisationen (dvs. DAFF, Landstrænere og div coaches) afspejler den holdning der er til landsholdet. Coach Hansen har tidligere henvist til at man har bla udtaget ungdomsspillere og andre ungdomlige spillere ind på holdet for at kunne holdnings bearbejde folk. Men desvære skaber det jo ikke det bedste hold!

Det jeg prøver på at sige at holdningen til landsholder er en direkte afspejling af hvorledes man forholder sig til spillerene fra landsholdets side af. Man har sat små ambitioner og det er den interesse som man så få.

Kan huske i en af disse utallige Football film et citat som går nogenlunde som
" attitude is reflected by the leadership" (med forbehold for en mindre fejlcitering). Men det rammer meget godt her. Jeg tror det er meget vigtigt for landsholds administrationen side at kigge lidt mere ind af.

Det er jo tydeligt som Razor9 nu også skriver at hele administrationen omkring landsholdet emmer af usæriøsitet mm. (Onkel John dog undtaget i denne kritik). Der er jo ingen med familie og job, som med så kort varsel kan tage 2 eller 3 uger ferie. (ja tænkt jeg skulle være enig med worm *LOL*)

Nu kommer jeg aldrig til at spille på landsholdet, jeg både for gammel, for doven (og sikker meget andet) og mener det er et tidspilde som ovenikøbet ville koste mig dyrt i kroner og øre.

Med DAFF situation i år, med ekstrem dårlig økonomi, rigtig dårlig sæson plan, ny bestyrelse og ny administrator burde man faktisk trækker Danmark fra tuneringen også. Og som nogen tidligere har skrevet, at der var en mulig for en oprykning, jamen helt ærlig vi er ikke i nærheden af være klar til en A-gruppe plads.

Jeg vil gerne på forhånd undskylde for de fødder jeg får trådt over. Jeg ved godt at der bliver arbejdet med de bedste intentioner. Jeg er bare træt af at hører på at det er spillernes skyld, de har dårlig attitude, de har dårlig ego, de kræver for meget etc. etc. Dog ikke sagt at der er selvfølgelig ikke nok er noget som spiller side kan ændre. MEN helt ærlig denne sport kræver EGO, skæve og speciel personligheder. Det jo det der gør sporten endnu mere interessant. Og tro på man kan ændre dette fordi det nu er et landshold ... hmm sku lettere at finde en trænerstab der kan udnytte en evt. trup potentiale....

Og nu dukker jeg mig for de tæv der nu kommer. Men det er nu bare min personlige holdning. Og Ja man kan selvfølgelig godt tage fejl, omend det sjællent sker *GG* ( det bare en joke)

MWP
Medlem siden: 21/01/2009

ons, 08/07/2009 - 13:16

@ Worm

Invitationerne er gået ud i dag.

D-Tackle
Medlem siden: 26/06/2009

ons, 08/07/2009 - 18:28

Du har helt ret DM35.

From this day to the ending of the world.
We in it shall be remembered.
We lucky few.
We band of brothers.
For he who today sheads his blood with me, shall be my brother.

Coach Hansen

tor, 09/07/2009 - 09:45

DM35

Nu er jeg ikke selv en del af Seniorlandsholdet og ved derfor ikke hvor meget info der er meldt ud men igen kan jeg kun sige at min holdning og oplevelse af landsholdet er at det er på rette vej men det tager tid.

Jeg tror på at landsholdet bliver bedre af at det er spillere som har deltaget lige fra U19 og opefter gerne allerede fra U16 landshold men vi er ikke storer nok endnu til at kunne lave et U16 landshold. Her bliver der henvist til Daffs økonomi samt de trænere der skal værer.

Jeg ved godt at det måske betyder man ikke stiller det bedste seniorlandshold man kan stille i år men tilgengæld kan man se til den udvikling U19 landsholdet har gennemgået efter man har valgt at ændrer på strukturen hvis det skal værer en guideline så ser jeg et rigtig godt senior landshold som kan gører sig i midten af A Gruppen indenfor 6 år. Og det er bedre at vente 6 år og skabe noget holdbart end at udtage de bedste her og nu og så knækker senior landsholdet igen som det er gjort tidligere.

Men 1 af de ting som landsholdet skal blive meget bedre til er at kommunikere med spillere og klubber jeg mener dog at landsholdet er blevet bedre her men de er slet ikke hvor de skal værer endnu.

Igen det er vigtigt at dette er min personligeholdning og kan ikke ses som landsholdets eller Rebels holdning om tingene.

MWP
Medlem siden: 21/01/2009

tor, 09/07/2009 - 10:28

@ Coach Hansen

God pointe, det er vigtigt at man har langsigtede planer. MEN ved at man ikke satser på senior landsholdet mister man desværre de U19 landsholdspillere som er rykket op til senior. De kommer til at få en oplevelse fra et seriøst juniorprogram til et useriøst senior program. Så kan man støbe nok så meget hos juniorerne, men bliver de ved med at rykke op til useriøsitet så bliver senior siden ALDRIG god.

Jeg mener fortsat at der burde lægges mere tyngde på senioer siden og at der fra forbundets side burde blive lagt kræfter i dette. Jeg er helt med på at 2009 er et svært år for DAFF og skulderklap for at de arbejder på sagen.

DAFF/Sportschefen/HC for landsholdet - burde se kampe/video og ud fra disse INVITERE de spillere han mener har talentet til at spille på landsholdet. Der kunne han snildt udtage de første 50 spillere (udelukkende fra NL og 1. div.), herefter kan man så holde åbne tryouts for at fylde op til camp og udtage yderligere 30-50 spillere.
Det ville måske bevirke at der ikke var så tyndt besat på flere positioner, da det for de fleste, gætter jeg på, er en ære at spille for det danske landshold - især hvis man er inviteret og ikke bare møder op.
Det vil samtidig give lokkemad til alle de gode spillere der fedter rundt i de lavere rækker og spiller stjerner, for for at komme til at blive inviteret til landsholdet skal man så spillere i de højeste rækker. Det vil samtidig have den bivirkning at niveauet i de højeste rækker løftes og at DK på klubplan kan gøre sig gældende internationalt.