ons, 22/07/2009 - 10:56
Jeg har været uheldig at fået en meget stor diskusprolaps for to måneder siden. Lægerne fraråder mig en operation. Jeg har været indlagt på sygehus og har prøvet konservativ behandling (fysioterapi) dog uden den store succes.
Er der nogle af jer, som er blevet opereret og har været glade for det?
Jeg vil være meget glad for at høre fra jer
Jacob Dahl Jensen
ons, 22/07/2009 - 21:40
Hej Jacob
Jeg synes det er trist at du har pådraget dig en diskusprolaps, og at konservativ behandling ikke har haft en god effekt for dig. Men angående dit spørgsmål.
Lægen har sikker forklaret dig fordele og ulemper ved operationen, og det skal da siges at selvom jeg ikke arbejder med rygpatienter til daglig (er uddannet fysioterapeut), så er jeg bekendt med de gængse risici ved operation i form af blødning, infektion, nerveskade osv. Jeg tænker om du muligvis ved dette, men prøver at overbevise dig selv om at hvis andre ikke har oplevet noget lignende, så sker det nok heller ikke for dig? Kunne i det perspektiv også godt tænke mig at høre dine tanker om fremtiden? Håber ikke jeg går for tæt på, hvis det er tilfældet så bare skriv det, det er ok.
Jeg er ikke selv opereret for en diskusprolaps, men jeg ved at vi i 89ers for nyligt oplevede en person der skulle opereres pga en diskusprolaps-lignende skade i columna. Jeg vil dog lade det være op til vedkommende selv at vælge om det er noget han vil dele ud af, hvorfor jeg ikke skriver navnet på personen.
Med naturen i football in mente, hvor træk,tryk og riv i nakke/ryg hører hverdagen til, så tror jeg helt sikkert at dette emne er noget der på længere sigt vil interessere mange læsere, og ikke kun en fagidiot som jeg.
Mvh Ryan Jeppesen
"..Lets go out there like a bunch of crazed dogs.."