U16 spiller i bil?

U16 far Århus
Medlem siden: 09/09/2009

ons, 09/09/2009 - 21:17

Jeg har som far til en 14 årig u-16 spiller i Århus lige været ude og se min første kamp som tilskuer. Det var øs regnvejr, og Århus Tigers spillede mod Horsens Stallions og vandt.

Der er dog en ting der undrer mig. Århus havde en spiller på banen som var et hovede højere, og klart større end resten af holdet. Han spillede godt, men var vist ikke med efter halvegen.

Min undren er dog STOR da jeg efter kampen ser ham stige ind i FØRER siden af en bil, og køre afsted fra Tigers klubhus.

Er det ikke til og med 16 år for u-16 spillere? Hvordan kan han køre bil?!?

Jeg ser det som problematisk, hvis min søn, skal træne og spille mod drenge, som er KLART over 18 år til træning.. Min tillid til klubben, som forældre, omkring at min søn er i trygge rammer har lidt et knæk.

Er det en spiller som kører bil, selvom han kun er 16, eller har klubben snydt, og brugt en ældre spiller i den kamp?

Under alle omstændigheder syntes jeg det virker underligt, og kunne godt tænke mig en forklaring på reglerne....

Madslyhneprimetime
Madslyhneprimetime's billede
Medlem siden: 07/05/2009

ons, 09/09/2009 - 21:45

Altså jeg er dårlig til at formulere mig, men jeg ved at maxgrænsen for at spille U16 iår er hvis man er årgang 93. Med mindre at man har fået dispensation af daff, kan man godt spille med hvis man er 17 altså årgang 92 iår, men ikke ældre. Sådan har jeg da forstået det.

ret mig hvis jeg er forkert på den :)

De kalder mig Prime Junior

Larssteen
Medlem siden: 21/01/2009

ons, 09/09/2009 - 22:11

Jeg vil først sige at jeg god forstår dine bekymringer og jeg syntes også det er dybt forkasteligt hvis det forekommer at klubber bruger spillere der er for gamle til at spille i en given række.

Jeg ved dog at Tigers er en klub der plejer at have godt styr på sagerne, så jeg syntes du skal tage kontakt til U16 træneren eller sågar deres formand. Da Tigers er de eneste der kan give dig et svar på hvordan den givende situation hænger sammen.

Bare lige for at klar gøre reglerne for U16, så skal man være mellem 13 og 16 år for at spille U16. Hvis man fylder eller er fyldt 16 i år må man gerne spille U16. Der gives ikke dispensation til personer over 16 år dvs. hvis man fylder eller er fyldt 17 år i år må man ikke spille U16. De eneste der kan få dispensation til at spille U16 er personer der er yngre end 13 år. Der var en regel sidste år, som gav mulighed for at få dispensation som 17 åring at spille U16, men den regel gælder ikke i år.

U16 far Århus
Medlem siden: 09/09/2009

tor, 10/09/2009 - 15:12

Så det vil sige, at en spiller på minimum 18 absolut ikke hører hjemme i en U-16 kamp.

Det må jeg så gå videre i systemet med.

Tak for svarene